بارش برف و باران در نوار غربی کشور

به گزارش چاپار بلاگ، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش برف و باران در نوار غربی کشور طی امروز (12 بهمن) گفت: فعالیت سامانه بارشی طی فردا (13 بهمن) محدود به شرق و شمال شرق کشور می شود.

بارش برف و باران در نوار غربی کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، صادق ضیائیان اظهار کرد: با توجه به آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی طی امروز (12 بهمن) برای استان های واقع در نوار غربی کشور، زاگرس مرکزی و البرز غربی و مرکزی بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی می شود که شدت آن در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، کرمانشاه و کردستان است.

وی ادامه داد: روز یکشنبه (13 بهمن) فعالیت این سامانه بارشی محدود به شمال شرق و بخش های از شرق در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، نیمه شمالی خراسان جنوبی، یزد و شرق سمنان است همچنین طی روز دوشنبه (14 بهمن) در بخش هایی از خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که طی امروز (12 بهمن) با شمالی شدن جریانات روی سواحل دریای خزر در استان گیلان و مازندران بارش باران، کاهش موقتی دما و وزش باد پیش بینی می شود، شرح داد: این شرایط طی فردا (13 بهمن) برای استان های گلستان و مازندران پیش بینی می شود.

ضیائیان با اشاره به این که از روز دوشنبه (14 بهمن) تا اواخر هفته در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف است و در سواحل دریای خزر و استان اردبیل شاهد افزایش دما و وزش باد خواهیم بود گفت: امروز دریای خزر و فردا نیز دریای خزر و مرکز خلیج فارس و طی روز دوشنبه (14 بهمن) نیمه شرقی خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی در انتها درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده شرح داد: آسمان تهران فردا (13 بهمن) ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 2- و حداکثر 7 درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (14 بهمن) نیز صاف همراه با غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر افزایش ابر با حداقل دمای 2- و حداکثر دمای 7 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 2105

به "بارش برف و باران در نوار غربی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش برف و باران در نوار غربی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید