اپل بالاتر از آمازون و مایکروسافت، با ارزش ترین برند جهان شد

به گزارش چاپار بلاگ، مؤسسه اینتربرند که به عنوان یک شرکت مشاوره مدیریت فعالیت می کند، به تازگی لیست برندهای با ارزش جهان را گفت که در آن اپل بالاتر از شرکت هایی نظیر آمازون و مایکروسافت، با ارزش ترین برند جهان شد.

اپل بالاتر از آمازون و مایکروسافت، با ارزش ترین برند جهان شد

سال گذشته، اپل به عنوان با ارزش ترین برند دنیا در صدر قرار داشت. امسال هم تغییری در این شرایط مشاهده نمی شود. اما رده های دوم و سوم دستخوش تغییراتی شدند. با توجه به آمار به دست آمده، ارزش برند اپل به رقم خیره کننده 323 میلیارد دلار رسید. این در حالی است که آمازون به عنوان دومین برند ارزشمند دنیا، با 60 درصد رشد به نسبت قبل، 200 میلیارد دلار ارزش دارد.

در رده سوم با ارزش ترین برند دنیا، مایکروسافت قرار می گیرد. شرکتی که ارزش آن به نسبت قبل با رشد قابل توجه 53 درصد همراه بود و به 166 میلیارد دلار رسید. گوگل اما با یک کاهش بی سابقه 1 درصدی، با ارزش کمی بیشتر از 165 میلیارد دلار در رده چهارم قرار گرفت. شرکتی که پیش تر، دومین برند ارزشمند دنیا بعد از اپل بود.

دیگر شرکت های نام دار دنیا در این رده بندی، نظیر سامسونگ، اینتل، فیسبوک و اینستاگرام هم به ترتیب در رده های پنجم، دوازدهم، سیزدهم و نوزدهم قرار گرفتند. البته به خاطر داشته باشید این اعداد و ارقام، ارزش خود شرکت را نشان نمی دهند؛ بلکه نشان دهنده ارزش برند هستند. چون ارزش شرکت اپل اکنون بیش از 2 تریلیون دلار است و اصلا نمی توان آن را با رقم ناچیز 323 میلیارد دلار مقایسه کرد.

رده بندی 20 برند برتر سال 2020 از نگاه اینتربرند به شرح زیر است؛

  1. اپل با ارزش 323 میلیارد دلار (رشد 38 درصدی)
  2. آمازون با ارزش 200 میلیارد دلار (رشد 60 درصدی)
  3. مایکروسافت با ارزش 166 میلیارد دلار (رشد 53 درصدی)
  4. گوگل با ارزش 165 میلیارد دلار (افت 1 درصدی)
  5. سامسونگ با ارزش 62 میلیارد دلار (رشد 2 درصدی)
  6. کوکا کولا با ارزش 57 میلیارد دلار (افت 10 درصدی)
  7. تویوتا با ارزش 51 میلیارد دلار (افت 8 درصدی)
  8. مرسدس بنز با ارزش 49 میلیارد دلار (افت 3 درصدی)
  9. مک دونالدز با ارزش 42 میلیارد دلار (افت 6 درصدی)
  10. دیزنی با ارزش 40 میلیارد دلار (افت 8 درصدی)
  11. بی ام دبلیو با ارزش 39 میلیارد دلار (افت 4 درصدی)
  12. اینتل با ارزش 36 میلیارد دلار (افت 8 درصدی)
  13. فیسبوک با ارزش 35 میلیارد دلار (افت 12 درصدی)
  14. آی بی ام با ارزش 34 میلیارد دلار (افت 14 درصدی)
  15. نایکی با ارزش 34 میلیارد دلار (رشد 6 درصدی)
  16. سیسکو با ارزش 34 میلیارد دلار (رشد 4 درصدی)
  17. لویی ویتون با ارزش 31 میلیارد دلار (افت 2 درصدی)
  18. SAP با ارزش 28 میلیارد دلار (رشد 12 درصدی)
  19. اینستاگرام با ارزش 26 میلیارد دلار (جدید)
  20. هوندا با ارزش 21 میلیارد دلار (افت 11 درصدی)
  • آمار پیش فروش آیفون 12 پرو بالاتر از انتظار است

منبع: Interbrand ,GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 10472

به "اپل بالاتر از آمازون و مایکروسافت، با ارزش ترین برند جهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل بالاتر از آمازون و مایکروسافت، با ارزش ترین برند جهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید