افزایش کشت گیاهان دارویی سازگار در اردبیل

به گزارش چاپار بلاگ، 11 گیاه دارویی سازگاری خوبی با منطقه داشته و از این رو سطح زیرکشت آن گیاهان در استان اردبیل افزایش یافته است.

افزایش کشت گیاهان دارویی سازگار در اردبیل

به گزارش خبرنگاران اردبیل و به نقل از جهاددانشگاهی استان اردبیل، مهران اوچی رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل در رویداد ایده شو اظهارکرد: در سال های گذشته با آنالیز سازگاری بیش از 100 گیاه دارویی در منطقه مغان تعیین شد که 11 گیاه سازگاری خوبی با منطقه داشته و از این رو سطح زیرکشت آن گیاهان در استان افزایش یافته است.

وی اضافه نمود: راه اندازی خط فراوری اسانس و عصاره گیاهان دارویی، از برنامه های اولویت دار جهاد دانشگاهی در راستای توسعه کشت و فراوری و فرآوری گیاهان دارویی است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل بیان نمود: فراوری بذر و نشاء و اسانس و عصاره گیاهان دارویی که ارزش اضافه نموده بالایی دارد، می تواند جایگزین خام فروشی این محصول گردد و به درآمدزایی بیشتر یاری کند.

وی توضیح داد: قبل از ورود به فراوری گیاهان دارویی باید بازار عرضه و تقاضا و نگهداری و تبدیل آن به مواد دارویی سنجیده گردد و با خلاقیت و با غلبه بر تمام کمبود ها این کار ادامه یابد.

اوچی گیاهان دارویی را یکی از پتانسیل های استان برای توسعه همه جانبه مالی و گردشگری دانست و اذعان داشت: جلب مشارکت روستاییان و شبکه سازی فعالان این عرصه به توسعه بخش کشت، فراوری و فرآوری این گیاهان و همچنین حفظ و صیانت از منابع طبیعی می انجامد.

مسائل توسعه کشت گیاهان دارویی

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: مکانیزه نبودن و انجام بیشتر امور به صورت دستی عامل اصلی هزینه های زیاد کشت و فراوری گیاهان دارویی است و عدم شناخت بازار، نبود بذر و نهال موردنیاز، آلودگی محصولات به سموم شیمیایی و عدم توجه به صنایع تبدیلی از مسائل موجود در این عرصه است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 16233

به "افزایش کشت گیاهان دارویی سازگار در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش کشت گیاهان دارویی سازگار در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید