افراط در تجویز آنتی بیوتیک در بسیاری از کشور های کم درآمد

به گزارش چاپار بلاگ، نتایج یک آنالیز نشان می دهد: در کشور های کم درآمد تجویز دارو های آنتی بیوتیک برای بچه ها بیش از میزان مورد احتیاج است.

افراط در تجویز آنتی بیوتیک در بسیاری از کشور های کم درآمد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، در این آنالیز آمده است: در کشور هایی با میزان درآمد پایین و متوسط، بچه ها در پنج سال نخست زندگی به طور میانگین 25 بار مصرف آنتی بیوتیک برایشان تجویز می گردد. زیاده روی در مصرف این دارو ها می تواند بر توانایی بدن آنان برای مقابله با پاتوژن ها تاثیر بگذارد و موجب افزایش موارد مقاومت به آنتی بیوتیک ها در دنیا گردد.

محققان سوئیسی بر اساس مطالعات خود اظهار کردند: در کشور های با درآمد پایین و متوسط بچه ها بیشتر بیمار می شوند همچنین میزان تجویز دارو های آنتی بیوتیک در بسیاری از کشور ها بالاست. این مطالعه اولین آنالیز است که به موضوع تجویز دارو های آنتی بیوتیک در بچه ها کمتر از پنج سال در این کشور ها پرداخته است.

طبق اعلام سازمان دنیای بهداشت (WHO) مقاومت به دارو های آنتی بیوتیک یکی از بزرگترین تهدید هایی است که سلامت دنیای با آن روبروست. یکی از فاکتور های موثر در تشدید این خطر دنیای افراط در مصرف دارو های آنتی بیوتیک است. مطالعاتی که پیش از این انجام گرفته حاکی از افراط در تجویز دارو های آنتی بیوتیک برای بچه ها در بسیاری از کشورهاست. به طور مثال در تانزانیا نتایج چندین مطالعه حاکی از آن است بیش از 90 درصد بچه ها با مراجعه به مراکز درمانی داروی آنتی بیوتیک دریافت می نمایند این درحالیست که تنها در 20 درصد موارد به تجویز داروی آنتی بیوتیک احتیاج است.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، در این آنالیز محققان سوئیسی به ارزیابی اطلاعات اخذ شده از مراکز درمانی هشت کشور هائیتی، کنیا، نپال، سنگال، تانزانیا، اوگاندا، مالاوی و نامیبیا پرداختند. یافته ها نشان داد بچه ها تا سن پنج سالگی به طور میانگین 25 بار مصرف آنتی بیوتیک برایشان تجویز می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 1558

به "افراط در تجویز آنتی بیوتیک در بسیاری از کشور های کم درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراط در تجویز آنتی بیوتیک در بسیاری از کشور های کم درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید