استقبال مردم و مسافران از جشنواره موسیقی اقوام در خراسان شمالی

به گزارش چاپار بلاگ، نخستین جشنواره موسیقی اقوام که به میزبانی خراسان شمالی در حال برگزاری است، شب های خنک بش قارداش را با حضور مردم و مسافران گرم و پرشور نموده و با استقبال کم نظیری از سوی مردم علاقه مند به فرهنگ و آیین های سنتی روبرو شده است.

استقبال مردم و مسافران از جشنواره موسیقی اقوام در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، نخستین جشنواره موسیقی اقوام که از 29 مردادماه شروع به کار نموده، توانسته است توجه بسیاری از مردم و مسافران را به سوی خود جلب کند و بش قارداش این شب ها شاهد حضور گرم علاقه مندان است.

این مردم علاقه مند به فرهنگ و آیین های سنتی طی روزهای گذشته، با حضور در پارک ملی بش قارداش، ضمن بازدید از نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان شمالی که در این پارک برپاست، در جشنواره موسیقی اقوام شرکت و لحظاتی از شب های تابستانی خود را به شنیدن نواها و تماشای پایکوبی های آیینی و محلی اقوام مختلف سپری کردند.

اقوامی که از استان های سیستان و بلوچستان، کردستان، خراسان جنوبی، خوزستان و آذربایجان شرقی به خراسان شمالی آمده اند تا همدلی و وحدت میان اقوام را با هنر خود در استان گنجینه فرهنگ ها به نمایش بگذارند و اوقاتی فرح بخش را رقم بزنند.

بش قارداش، امشب و فردا شب (31 مرداد و یکم شهریور) نیز میزبان مردم، مسافران و علاقه مندان در جشنواره موسیقی اقوام خواهد بود، این جشنواره از ساعت 20:30 الی 23 برپا است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 164

به "استقبال مردم و مسافران از جشنواره موسیقی اقوام در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال مردم و مسافران از جشنواره موسیقی اقوام در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید