از کار افتادن آیفون با ارسال پیغام

به گزارش چاپار بلاگ، هکرها پیغام کوتاه مخربی ایجاد نموده اند که در صورت دریافت در محصولات iOS سبب اختلال در عملکرد آن ها می گردد. اپل تا به امروز به روزرسانی نرم افزاری برای برطرف این مشکل را منتشر ننموده است.

از کار افتادن آیفون با ارسال پیغام

این پیغام کوتاه شامل اموجی پرچم ایتالیا و کاراکترهای زبان سندی (Sindhi) می گردد و زمانی که به آیفون، آیپد، مک یا اپل واچ ارسال گردد سبب کرش کردن آن ها شده و در بعضی موارد تاچ را از کار می اندازد.

معلوم نیست کدام شخص یا اشخاصی این پیغامک مشکل ساز را درست نموده اند، اما به نظر می رسد ابتدا از یک گروه تلگرامی به بیرون درز پیدا نموده و حالا در توییتر و شبکه های اجتماعی جنجال به پا نموده است. این پیغام کوتاه به وسیله تمام اپلیکیشن ها از جمله توییتر، Messages و غیره قابل پخش شدن است.

در چند سال اخیر باگ های مشابه در مقاطع مختلف سبب بروز مشکل برای کاربران آیفون شده اند. برای مثال سال 2015 هکرها پیغامی به نام effective power ایجاد نموده بودند که ارسال آن به آیفون سبب کرش کردن اپلیکیشن Messages و در بعضی مواقع خود سیستم عامل می شد.

نکته مهم در خصوص این پیغام ها این است که قربانی تقریباً هیچ کنترلی بر اوضاع نداشته و هر کسی می تواند با ارسال پیغام کوتاه آیفون، آیپد، مک یا اپل واچ را بلافاصله از کار بیندازد.

گفتنی است که این باگ ظاهراً در نسخه بتای iOS 13.4.5 برطرف شده ولی این به روزرسانی هنوز به شکل عمومی منتشر نشده است. اپل معمولاً باگ هایی از این دست را به سرعت برطرف می نماید، بنابراین پیش بینی می گردد iOS 13.4.2 و حتی iOS 13.4.5 زودتر از موعد منتشر شوند.

مدت کوتاه پس از انتشار این خبر، کانال یوتیوب EverythingApplePro با انتشار ویدیویی در توییتر گفت که این پیغام مخرب بدون اموجی پرچم ایتالیا و فقط با کاراکترهای زبان سندی هم می تواند در عملکرد آیفون اختلال ایجاد کند.

تا قبل از منتشر شدن به روز رسانی توسط اپل می توان به صورت موقتی این باگ را برطرف کرد. برای این کار کافیست نوتیفیکیشن های پیغامک و شبکه های اجتماعی را غیر فعال کرد. در صورت دریافت این پیغامک مشکل ساز می توان با Reboot کردن گوشی مشکل را برطرف کرد.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 4748

به "از کار افتادن آیفون با ارسال پیغام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از کار افتادن آیفون با ارسال پیغام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید