آیا رشد 154 درصدی قیمت بلیت هواپیما موقتی است؟، مسافران از 20 روز دیگر منتظر گرانی بلیت هواپیما باشند

به گزارش چاپار بلاگ، در حالی امروز نرخ جدید قیمت بلیت پرواز های داخلی ابلاغ شد که پیش از این بسیاری از شرکت های هواپیمایی قیمت های بلیت پرواز های خود را با حداکثر سقف قیمتی به مسافران خود عرضه می کردند.

آیا رشد 154 درصدی قیمت بلیت هواپیما موقتی است؟، مسافران از 20 روز دیگر منتظر گرانی بلیت هواپیما باشند

برای سفر با تور پوکت عید همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

اما امروز با توجه به مصوبه جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی رعایت فاصله گذاری اجتماعی در هواپیما ها و تکمیل فقط 60 درصد ظرفیت پرواز ها شاهد نرخ نامه جدید پرواز های داخلی اعلام شد.

تکمیل 60 درصد ظرفیت جایگاه پرواز ها باعث شد که شرکت های هواپیمایی اقدام به افزایش قیمت بلیت هواپیما های خود نمایند از سوی دیگر افزایش نرخ دلار هم بهانه جدیدی برای افزایش قیمت ها بود چرا که بسیاری از هزینه های شرکت های هواپیمایی بر اساس دلار محاسبه می شود و هم اکنون با توجه به رسیدن نرخ دلار به 28 هزار تومان، شرکت های هواپیمایی هم قیمت بلیت خود را تغییر دادند.

افزایش قیمت بلیت هواپیما موقتی است

به گفته مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی افزایش قیمت بلیت هواپیما موقتی است و با کاهش قیمت دلار و همچنین تکمیل شدن ظرفیت های جایگاه هواپیما ها نرخ بلیت هواپیما به حالت سابق بازمی شود.

این صحبت در حالی مطرح شده که بعید است نرخ دلار کاهش پیدا کند و برداشته شدن ظرفیت 60 درصدی هواپیما ها هم با توجه به شرایط کرونایی کشور به این زودی ها امکان پذیر نیست.

پیش از این هم حرمت الله رفیعی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هم در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران، با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی با وجود آن که نرخ های بلیت شان آزاد شده، اما محدودیت برای کف و سقف قیمتی خود را معین می نمایند به طوری که دفاتر هواپیمایی حق ندارند پایین تر از کف قیمتی بلیتی را عرضه نمایند، اما این امکان وجود دارد که بالاتر از سقف قیمتی بلیت را عرضه نمایند.

او ادامه داد: اگر شرکتی که محدودیت برای خود معین کند جریمه خواهند شد زیرا این نوع نرخ گذاری خارج از عرف است و بسیاری از مسافران و خریداران بلیت با آن مشکل دارند.

رفیعی با اشاره به اینکه در شرایط کرونایی همیشه اعلام می نمایند که شرکت های هواپیمایی با زیان های بسیار زیادی روبرو شده اند، گفت: من حاضرم در این زمینه جلسات مختلفی برگزار و آنالیز کنیم که در شرایط کرونایی شرکت های هواپیمایی با توجه به افزایش نرخ بلیت چقدر آسیب دیده اند.

امروز نرخ نامه جدید شرکت های هواپیمایی ابلاغ شد و آنالیز ها نشان می دهد که قیمت بلیت هواپیماها با توجه به نرخ دلار 28 هزار تومانی افزایش جهشی داشته است. به طور مثال پیش از این نرخ بلیت جهت تهران- تبریز در نهایت 460 هزار تومان بود، اما در حال حاضر کف نرخ بلیت در این جهت 540 هزار تومان و سقف قیمت هم بیش از یک میلیون و 683 هزار تومان معین شده است.

یک حساب سرانگشتی نشان می دهد که حداکثر نرخ بلیت پرواز های داخلی در بازه زمانی خردادماه 99 تا مهرماه 99 بالغ بر 154.78 درصد افزایش داشته است. حداقل قیمت بلیت پرواز های داخلی نیز در مدت یاد شده 80.37 درصد افزایش داشته است.

به گفته مسئولان قرار است نرخ های جدید بلیت هواپیما از ابتدای آبان ماه اعمال شود.

براساس این گزارش، کف قیمت بلیت جهت تهران- ارومیه 672 هزار تومان و سقف قیمتی هم یک میلیون و 145 هزار و 900 تومان معین شده است.

همچنین کف قیمتی جهت تهران-مشهد هم 647 هزار و 500 تومان و سقف قیمتی هم یک میلیون و 354 هزار و 700 تومان معین شده است.

براساس نرخ نامه جدید ،حداقل قیمت بلیت هواپیما 491 هزار تومان و حداکثر قیمت 2.6 میلیون تومان و مربوط به جهت بندرعباس-تبریز است.

قیمت سقف و کف پرواز تهران-شیراز در این نرخ نامه به ترتیب یک میلیون و 183 هزار و 400 تومان و 641 هزار و 400 تومان معین شده است.

لازم به ذکر است،آخرین بار خرداد ماه بود که شرکت های هواپیمایی اقدام به افزایش قیمت بلیت ها کردند و حال مصوبه جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوزی برای افزایش دوباره نرخ بلیت هواپیما شده است؛ البته امیدواریم طبق گفته مسئولان این افزایش قیمت ها موقتی باشد.

باشگاه خبرنگاران

منبع: گردشبان
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 9895

به "آیا رشد 154 درصدی قیمت بلیت هواپیما موقتی است؟، مسافران از 20 روز دیگر منتظر گرانی بلیت هواپیما باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا رشد 154 درصدی قیمت بلیت هواپیما موقتی است؟، مسافران از 20 روز دیگر منتظر گرانی بلیت هواپیما باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید