آلمان 100 کودک پناهجو در مرز ترکیه-یونان را می پذیرد

به گزارش چاپار بلاگ، دولت آلمان از پذیرش 100 نفر از بچه ها پناهجوی گرفتار در مرز یونان و ترکیه اطلاع داد.

آلمان 100 کودک پناهجو در مرز ترکیه-یونان را می پذیرد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با تداوم بحران پناهجویان در مرز یونان با ترکیه، دولت آلمان امروز (سه شنبه) اظهار داشت که در طرح اتحادیه اروپا برای پذیرش حدود 1000 تا 1500 کودک پناهجو مشارکت می نماید.

به نوشته خبرگزاری رویترز، آندرس گیزل سناتور امور خارجی برلین در یک مصاحبه تلویزیونی گفت آلمان به عنوان مشارکت در طرح اتحادیه اروپا، حدود 80 تا 100 کودک پناهجو در یونان را می پذیرد.

این رقم در حالی است که سخنگوی احزاب ائتلاف کابینه آلمان روز گذشته (دوشنبه) گفته بود برلین آماده است صدها نفر از بچه ها پناهجو در یونان، با تمرکز روی آنهایی که بیمار یا کم سن وسال تر هستند، پذیرش کند.

گیزل در پاسخ به سوالی درباره اینکه بچه ها پناهجوی مذکور که وارد برلین خواهند شد، شرح داد: این مسئله دیگر به آن بستگی دارد که دولت آلمان با چه سرعتی این تصمیم را اجرا کند. به نظرم امروز یا فردا انجام خواهد شد.

صندوق بچه ها سازمان ملل متحد یونیسف نیز امروز اظهار داشت که حداقل 3000 کودک پناهجو در یونان به یاری سریع و انتقال به یک خانه احتیاجمند هستند.

به نوشته رویترز، افشان خان مدیر منطقه ای امور پناهجویان یونیسف در اروپا و آسیا مرکزی با بیان اینکه فنلاند نیز میخواهد 150 کودک پناهجو را بپذیرد، تاکید نمود که به کشورهای داوطلب بیشتری احتیاج است.

دولت ترکیه از چند روز پیش و به بهانه کشته شدن ده ها نظامی خود طی ماجراجویی جدید در سوریه، گذرگاه های مرزی به سمت اروپا را به روی پناهجویانی که می خواستند به این قاره بروند، باز کرد. دولت یونان اما با استفاده از چند هزار نیروی امنیتی و پلیس به ممانعت از ورود پناهجویان پرداخت. (جزئیات بیشتر)

وزارت کشور ترکیه چند روز پیش با بیان اینکه نمی تواند مانع پناهجویانی گردد که قصد سفر به اروپا را دارند، از استقرار هزار نظامی در مرز با یونان برای ممانعت از بازگرداندن پناهجویان به داخل ترکیه خبر داده بود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 2218

به "آلمان 100 کودک پناهجو در مرز ترکیه-یونان را می پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان 100 کودک پناهجو در مرز ترکیه-یونان را می پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید