هزینه قطعات گرانترین آیفون 443 دلار است!

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، اپل با کاستن برخی از قطعات در نمایشگر آیفون ایکس اس مکس قیمت این دستگاه را کنترل کرده است.

هزینه قطعات گرانترین آیفون 443 دلار است!

درهمین راستا شرکتTechlnsight تخمین می زند هزینه ترکیب و قطعات آیفون ایکس اس مکس با حافظه 256 گیگابایت حدود 443 دلار است. این درحالی است که هزینه قطعات آیفون ایکس با حافظه 64 گیگابایتی در سال گذشته 395.44 دلار بود. از سوی دیگر آیفون ایکس اس مکس در آمریکا به قیمت 1249 دلار فروخته می شود.

شرکت کانادایی Techlnsight موبایل ها را باز و قطعات آنها را تحلیل می کند.

اپل چندی پیش از سه موبایل رونمایی کرد که یکی از آنها آیفون ایکس اس بود. قیمت پایه این دستگاه از 999 دلار است. علاوه بر آن آیفون ایکس آر نیز با قیمت مقرون به صرفه 749 دلار رونمایی شد. اما آیفون ایکس اس مکس با نمایشگر 6.5 اینچی او ال ای دی به عنوان گرانترین آیفون ساخته شده، با قیمت پایه 1099 دلار عرضه شده است.

به هرحال تحلیل هزینه هایTechlnsight نشان می دهد، تنها قطعه گرانقیمت آیفون ایکس اس مکس نمایشگر آن با بهای 80.50 دلار است. این درحالی است که قیمت نمایشگر 5.8 اینچی آیفون ایکس 77.27 دلار است. آیفون ایکس سال گذشته عرضه شد.

افزایش اندک قیمت آیفون ایکس اس مکس در مقایسه با آیفون ایکس، به دلیل آن است که اپل برخی اجزای مربوط به سیستم لمس سه بعدی را حذف کرده است. البته قیمت قطعات حذف شده فقط 10 دلار بوده است.

به هرحال باب اودانل از شرکت TECHnalysis Research معتقد است تصمیم اپل برای تمرکز بر ارائه موبایلی با نمایشگر بزرگتر از لحاظ اقتصادی درست بوده است.

البته سخنگوی اپل در این باره اظهار نظری نکرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 904

به "هزینه قطعات گرانترین آیفون 443 دلار است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه قطعات گرانترین آیفون 443 دلار است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید