طراحی سایت: معرفی سایت:بجای رفتن به هتل، به خانه من بیا

به گزارش چاپار بلاگ، توسعه شبکه های اجتماعی در همه جا تأثیر خودش را گذاشته و بسیاری از کارها را برای ما آسان نموده است. در زمینه سفر نیز شبکه های متعددی راه اندازی شده اند. ما پیشنهاد می کنید به جای هزینه کردن در هتل های گران قیمت، در خانه شخصی یک دوست در هر کجای دنیا که می خواهید اقامت کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا روش این کار را برای شما شرح دهیم.

طراحی سایت: معرفی سایت:بجای رفتن به هتل، به خانه من بیا

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

در ادامه سری مقالات معرفی سایت امروز نیز قصد داریم تا یک وب سایت جالب و کاربردی را به شما معرفی کنیم که، چه برای کسانی که به سفر می فرایند و چه کسانی که دوست دارند میزبان مسافران باشند بسیار مفید است.

وب سایت www.couchsurfing.com

این وب سایت در واقع یک شبکه اجتماعی به اشتراک گذاری خانه است. بهتر است کمی بیشتر شرح دهیم. در واقع تمام کسانی که می خواهند به سفر بفرایند و تمام کسانی که دوست دارند در خانه خود از مسافران به عنوان میزبان پذیرایی نمایند و دوستانی تازه با ملیت های مختلف پیدا نمایند می توانند به وسیله این وب سایت این کار را انجام دهند. ابتدا باید وارد این سایت شده و در آن ثبت نام نمایند.

روش ثبت نام در سایت

شما با دو روش بسیار ساده می توانید وارد سایت شوید، اول با استفاده از اکانت فیس بوک خود و دیگری با استفاده از ایمیل. با یکی از این دو روش نامبرده ثبت نام اولیه خود را انجام دهید. در همان جا باید معین کنید که شما در چه زمینه ای می خواهید فعالیت کنید

شما باید یکی از گزینه ها را انتخاب کنید

  • accepting guests(مهمان می پذیرم)
  • Maybe Accepting Guests (شاید مهمان بپذیرم)
  • not Accepting Guests (مهمان نمی پذیرم)
  • wants to meet up (فقط به ملاقاتش می روم)

همان طور که می بینید من (مرتضی گودرزی) ثبت نام اولیه را انجام داده ام، حالا باید اطلاعات تکمیلی که برای ادامه کار لازم است را نیز وارد کنید. در بخش Edit profile وقتی وارد شوید. با یک سری تنظیمات روبرو می گردد که پرکردن آنها بسیار مهم است. در این جا دو بخش به نام About و My Home وجود دارد.

بخشMy home

همان طور که در تصویر می بینید در این بخش می توانید تنظیماتی مربوط به شرایط میزبانی در خانه خود را قرار دهید. ابتدا می توانید روزهای هفته را که شرایط میزبانی دارید مشخص کنید، سپس تعداد مهمان ها را معین کنید، اینکه از مردها میزبانی می کنید یا از بانوان، به مهمان ها اطلاع می دهید که شما در خانه بچه دارید، حیوان خانگی دارید یا اینکه سیگار می کشید .

بعلاوه می توانید معین کنید که برای آنها آیا اتاق و تخت خصوصی در نظر گرفتید یا این که در کنار خودتان و یک اتاق مشترک از آنها پذیرایی می کنید. بعلاوه اگر شرایط اضافه تری دارید می توانید به صورت شرحی کامل آنها را بنویسید تا میهمان بتواند با توجه به شرایط شما تصمیم بگیرید که آیا به خانه شما بیاید یا نه .

بخش About

در این بخش هم شما باید اطلاعات شخصی خودتان را وارد کنید. اطلاعاتی از قبیل محل تولد، تحصیلات، شغل زبانه های که به آنها تسلط دارید. بعلاوه در ادامه و برای این که میهمانان بیشتر شما را بشناسند می توانید شرحاتی درباره خودتان, علاقه مندی ها و کارهای خاصی که انجام می دهید را بنویسید . درواقع اطلاعاتی که در این دو بخش وارد می کنید، به میهمان یاری می نماید تا شما را خوب بشناسد و برترین فرد را که از همه نظر با او راحت است انتخاب کند و به منزل او برود .

چطور به خانه یک دوست برویم

خب، حالا به سراغ معرفی دیگر بخش سایت می رویم، اگر شما قصد سفر به هر شهری در دنیا را دارید، می توانید در آنجا یک دوست پیدا کنید تا هیجان سفر برایتان دوچندان گردد. این ویژگی علاوه بر این که باعث می گردد شما هزینه برای هتل پرداخت نکنید و حتی شاید خرج سفرتان نصف گردد. بعلاوه باعث می گردد تا با فرهنگ مردم آن کشور آشنا شوید و درک بهتری از مردم آن سرزمین داشته باشید. حالا برای درک بهتر این بخش بگذارید با مثال برای شما شرح بدهم .

فرض کنید که شما می خواهید برای تماشای ملاقات یک بازی از تیم رئال مادرید به اسپانیا سفر کنید. پس احتیاج دارید کسی را پیدا کنید که هم در شهر مادرید سکونت داشته باشد و هم فردی محلی باشد که شما را به ورزشگاه ببرد. این کار بسیار ساده است. در بخش جستجوی سایت نام شهر مورد نظر (Madrid) را وارد می کنید. خواهید دید که فهرستی از نام مادرید و کشورش که در جلوی آن نوشته شده می آید که باید روی آن کلیک کنید. یک نکته را بسیار دقت کنید در دنیا شهرهای هم نامِ زیادی وجود دارند، حتماً به نام کشور دقت کنید و اگرنه ممکن است بجای رزرو اتاقی در اسپانیا، از آرژانتین سردر آورید.

به تصویر بالا نگاه کنید، بعد از جستجو با چنین صفحه ای روبرو می شوید. در این جا سه بخش وجود دارد ، Event (رویداد)، Hosts (میزبانان)، Travelers (مسافران)

در بخش Travelers شما می توانید کسانی را که به مادرید سفر نموده اند و تجربیات خود را نوشته اند ببینید و حتی با آنها مشورت کنید .

اما بخش اصلی Hosts است. در این جا فهرست کسانی را که در شهر مادرید اعلام میزبانی نموده اند را می بینید. درحال حاظر در مادرید 54845 نفر آماده میزبانی از شما هستند. یکی از آنها انتخاب می کنیم و وارد معینات آن می شویم تا ببینیم که آیا شرایط آن شخص به ما می خورد؟

همین طور که می بینید، ما یک نفر را انتخاب کردیم، در اینجا با مراجعه به بخش ها About و My Home می توانید شرایط میزبان را ببینید. اگر با شرایط فرد کنار آمدید بعد به بخش References بروید تا ببینید که کسانی که قبلاً پیش این فرد رفته اند چه نظری در رابطه با او دارند. در انتها هم اگر همه چیز مرتب بود. با رفتن به گزینه ی Send Request یک درخواست برای او ارسال کنید و منتظر پاسخ بمانید .

خوشبختانه در ایران هم مردم به خوبی در این سایت فعال هستند، شما هم می توانید یک میزبان باشید و پذیرای مهمانان خارجی در شهر خود شوید. اگر چنین تجربه میزبانی از کسی دارید لطفاً نظرات خود را با ما درمیان بگذارید .

منبع: کجارو / couchsurfing.com
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 23727

به "طراحی سایت: معرفی سایت:بجای رفتن به هتل، به خانه من بیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: معرفی سایت:بجای رفتن به هتل، به خانه من بیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید