سفر به پاریس و تماشای خانه ویکتور هوگو

به گزارش چاپار بلاگ، خانه ویکتور هوگو یکی از موزه های شهر پاریس است که بخش هایی از زندگی این نویسنده شهیر را به نمایش می گذارد.

سفر به پاریس و تماشای خانه ویکتور هوگو

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

شاید عموم مردم، ویکتور هوگو را با رمان های مشهورش مانند گوژپشت نتردام یا بینوایان بشناسند اما او شاعر و هنرمند شاخصی هم بود. این نویسنده گران قدر از سال 1832 تا 1848 به همراه همسر و چهار فرزندش در هتل روهان گِمِنه (Rohan-Guéménée) در میدان وُژ زندگی می کرد. این قضیه مربوط به بعد از انتشار رمان گوژپشت نتردام بود. در زمان اقامت در این خانه، وی بر روی آثار معروف دیگری چون بینوایان کار کرد.

اگر چه بعد از او ساکنین خانه را از زمان زندگی اش تغییر دادند، اما خانواده و حمایتگران وی کوشش بسیار کردند تا اسباب و اثاثیه و آثار هنری اش را بازگردانده و دوباره خانه را به حالت قبل در آورند. در این میان یکی از بخش های چشمگیرتر، اتاق خواب قرمز خواهد بود که بر اساس چیدمان اتاق خواب وی در خانه خیابان دلو (dEylau) باز طراحی شده است. ویکتور هوگو از سال 1878 تا زمان مرگش در سال 1885 در این خانه زندگی می کرد.

هتل روهان گمنه در سال 1902 توسط پل موریس (Paul Meurice) به شهر پاریس هدیه شد که دوست، ویراستار و هوادار این نویسنده عظیم بود. با اهدایی هایی از مجموعه شخصی موریس و نوه های ویکتور هوگو، وی توانست موزه ای برای مردی که تمام عمر تحسین می کرد بسازد. این موزه زندگی هوگو را به سه مرحله تقسیم می نماید: قبل از تبعید، حین تبعید و بعد از تبعید. به خاطر مخالفت های شدید هوگو با ناپلئون سوم، وی فرانسه را به مقصد بلژیک ترک کرد و تا سال 1870 به این کشور بازنگشت.

در مجموعه غنی و متنوع حاضر در موزه، بیش از 18,000 نامه دست نوشته وجود دارد که جزو گران بهاترین داشته های آن به حساب می آیند. میراثی که در موزه گردآوری شده، ما را به دنیای خصوصی این مرد عظیم تاریخ ادبیات فرانسه می برد. علاوه بر نمونه هایی که موریس برای مجموعه جمع نموده بود، از سمت خانواده این نویسنده نیز اقلام بسیاری اهدا شد. خود موزه نیز بعدتر مواردی را برای تکمیل این مجموعه خریداری کرد.

بخش زیادی از موزه را مکاتبات خانوادگی تشکیل می دهند، اما طیف وسیعی از مخاطبان، نویسندگانی مانند دوما، ژرژ ساند، بودلِر و وُرلَن بوده و هنرمندان و سیاستمداران نیز در این بین دیده می شوند. البته نامه های عاشقانه ای نیز در بین این موارد وجود دارند که برای مثال می توان به 28 نامه او به لئونی بیارد (Léonie Biard) اشاره نمود. از همه مهم تر نیز بیش از 1,000 نامه ژولیت دروئه (Drouet) خواهد بود. 4,176 صفحه از نامه های او امروزه به صورت آنلاین از سایت رسمی موزه قابل دسترس هستند.

یکی دیگر از علاقمندی های ویکتور هوگو بعد از نویسندگی دکوراسیون بود. سالن چینی بخشی از خانه-موزه هوگو است که نقاشی ها، طراحی ها و دست سازه های زیبایی را در آن پیدا می کنید. دسترسی به مجموعه دائمی موزه رایگان بوده اما در کنار آن نمایشگاه های موقتی ویژه ای نیز برگزار می گردد. در زمان برگزاری این نمایشگاه های موقتی هزینه ورودی دریافت می گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 2949

به "سفر به پاریس و تماشای خانه ویکتور هوگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به پاریس و تماشای خانه ویکتور هوگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید