سرماخوردگی در سفر و راه های درمان آن

به گزارش چاپار بلاگ، اتفاق و بیماری هر لحظه ممکن است در سفر پیش بیاید و شاید فکر کنید دیگر سفر را ازدست داده اید اما بهتر است به جای ناراحتی با نکاتی که توسط آنها می توانید عوارض این بیماری را کمتر کنید، آشنا شوید تا بیشتر از سفر لذت ببرید. این نکات شامل موارد زیر است:

سرماخوردگی در سفر و راه های درمان آن

ضدعفونی کردن

همواره ضدعفونی نماینده های دست و دستمال های آنتی باکتریال را به همراه خود داشته باشید. برای جلوگیری از گسترش میکروب ها به افراد دیگر و افزایش وخامت بیماری خود به صورت مداوم دست های خود را بشویید.بهتر است برای اطمینان بیشتر هنگامی که سوار وسیله نقلیه مانند هواپیما می شوید، سطوحی که خود یا خانواده تان در طول سفر با آن در تماس هستند را با استفاده از دستمال آنتی باکتریال ضدعفونی نمایید.

نوشیدن آب لیمو و دیگر مایعات گرم

حتی در هتل، خصوصا زمانی که حالتان چندان خوشایند نیست، سفارش آب لیموی تازه در اول صبح می تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شما شده و روز خوبی را برایتان رقم بزند.

همچنین قراردادن یک لیموی تازه در آب نوشیدنیتان در طول روز، البته اگر فرصت آن را داشته باشید آسیبی به شما نخواهد رسانید. نوشیدن چای سبز یا گیاهی به همراه دیگر مایعات به شما یاری می نماید تا آب کافی بدن خود را تامین نمایید. هنگام بیماری که ممکن است نوشیدن آب اندکی سخت باشد، آب های طعم دار می تواند نوشیدن آن را راحت تر نماید.

به همراه داشتن داروهای مورد احتیاج

به همراه داشتن دارو خصوصا در سفرهای بین المللی امری حیاتی است زیرا موجب می گردد در کشورهای بیگانه سردرگم تهیه دارو نشوید. داروهای ساده سرماخوردگی همواره در فروشگاه ها یافت نشده و در بعضی مواقع یافتن یک داروی ساده بسیار عذاب آور و سخت است.

قرص های مکیدنی گلودرد و سرفه نیز از جمله مواردی است که بهتر است در سفر به همراه خود داشته باشید. همچنین می توانید به جای این قرص های مکیدنی از اسپری های مخصوص گلودرد و سرفه نیز استفاده نمایید.

به همراه داشتن ویتامین ها

اگر در منزل ویتامین مصرف می کنید، تعطیلات شما نیز نمی بایست چندان تفاوتی داشته باشد. به اندازه مورد احتیاج سفر خود ویتامین را همراه داشته باشید. همچنین بردن ویتامین ث اضافه نیز بی ضرر است.

هوشمندی هنگام پرواز

گرفتگی سبب می گردد گوش میانی شما توانایی خود برای تغییر و توازن در شرایط فشاری مختلف را از دست داده و حتی در صورت عدم راهنمایی صحیح توام با درد نیز باشد. مطمئن شوید هنگام پرواز، ضد احتقان یا یک جفت گوش گیر مخصوص برای پرواز را به همراه دارید و از آن هنگام برخاست و فرود استفاده می نمایید.

مراقب خود باشید

به نظر می رسد اگر نتوانید حداکثر استفاده را از لحظات خود (بازدید مکان های دیدنی، موزه و فروشگاه ها) ببرید، سفر بی فایده ای داشته اید. اما هنگام بیماری، بسیار مهم است که اندکی از این تفریحات کاسته و به خوبی استراحت کنید.

لیستی از راه چاره های سالم در محلی که می روید فراهم کنید. به عنوان مثال اگر به هنگ کنگ سفر می کنید، سالن های ماساژ Massage و طب سوزنیگزینه ها مناسبی برای بهبود حال شما هستند. بسیاری از افراد استفاده از سونا را در این حالت پیشنهاد می نمایند، اما می بایست مراقب ویروس های خود و دیگر افراد نیز باشید.

پاک کردن رد خود

اگر بیمار هستید، بد نیست پس از ترک وسیله نقلیه یا محل اقامت، نقاط پر تماس خود را با دستمال ضدعفونی نمایید. در هتل، کنترل تلویزیون، تلفن و کلیدها نقاطی هستند که می دانید به صورت مداوم ضدعفونی نمی شوند، پس بهتر است خصوصا اگر همراه دیگری دارید که بیمار نشده است اقدام به ضدعفونی کردن این محل ها کنید. منظم بودن شما خصوصا هنگام بیماری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع: رکنا

منبع: همگردی
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 436

به "سرماخوردگی در سفر و راه های درمان آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرماخوردگی در سفر و راه های درمان آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید