دنیای امروز، دنیای نوآوری در ارائه خدمات به مشتری است

به گزارش چاپار بلاگ، دکتر مهرداد فاخر مدیرعامل و عضو هیئت مدیره تیپاکس، شرکت نوآور حوزه پست، در مصاحبه پیش رو به معرفی دستاورد های جدید این مجموعه از جمله اپلیکیشن مای تیپاکس که به تازگی راه اندازی شده است و اهمیت ارائه خدمات نوآوارنه به مشتریان پرداخته است. در ادامه متن کامل مصاحبه آورده شده است.

دنیای امروز، دنیای نوآوری در ارائه خدمات به مشتری است

دکتر مهرداد فاخر، لطفا از خود و تجربه کاری خود در تیپاکس بگویید

می خواهم از تیپاکس، به عنوان یک شرکت نوآور بگویم؛ حدود شصت سال پیش، تیپاکس به ارائه نوآوری در صنعت پست پرداخت و این مجموعه به عنوان یکی از اولین شرکت های خدمات پستی خصوصی در ایران شروع به فعالیت نموده است.

دنیای امروز، دنیای نوآوری در ارائه خدمات به مشتری است پس با ورود به تیپاکس تغییرات را شروع کردم، چون به پوست انداختن و نوسازی آن اعتقاد داشتم.

ما در یک فرآیند نرم و هوشمندانه، میانگین سنی یک کسب وکار شصت ساله را به 35 سال کاهش دادیم که این خود گام مهمی در تغییر فرهنگ سازمان بود. میانگین دانش آکادمیک نیرو های ستادی را افزایش داده و جالب است بدانید که ترکیب جنسیتی این مجموعه را طوری چیده ایم که تعادل آماری بین نیرو های زن و مرد این مجموعه، برقرار باشد.

پس برای رسیدن به این هدف کاملا جنگیده اید؟

بله، اما نه جنگ به مثابه شکست دادن دیگری! ببینید تیپاکس یک راستا شصت ساله را با موفقیت طی نموده بود و این بار به نقطه ای رسید که برای رشد بیشتر باید بال در می آورد. ما در نوک قله قرار داشتیم، باید پیشتر می رفتیم و برای این هدف، راهی جز بال در آوردن و پرواز نداشتیم. روزمرگی، دشمن رشد کسب وکار ها است و ما برای اینکه سقوط نکنیم، پرواز را انتخاب کردیم.

منظور شما از شفافیت دقیقا چیست؟

ببینید شفافیت باید از فرهنگ سازمان نشأت گیرد. به طور مثال تیپاکس را به عنوان سازمانی جوابگو به ذی نفعان معرفی کردیم. در چند سال اخیر، برای شفافیت هرچه بیشتر کوشش کردیم تا اکثر فرآیند های مجموعه را مکانیزه نموده و از فعالیت های غیر سیستماتیک و غیر شفاف اجتناب کنیم.

پس می توانیم اینطور نتیجه بگیریم که شفافیت در کنار نوآوری از مهمترین ارزش های سازمانی تیپاکس است؟

بله، صد درصد. برای ما این ارزش ها نهادینه شده است. بدین منظور، سامانه یکپارچه جمع آوری و توزیع به نام جت، طراحی و به کار گرفته شد و مجموعه، بزرگترین هاب مکانیزه مرسوله های پستی ایران و همچنین و اپلیکیشن مای تیپاکس را راه اندازی نموده است که نقطه تماس مشتریان با این اپلیکیشن خواهد بود؛ این بخشی دیگری از پازل نوآوری و موفقیت مجموعه تیپاکس است. هدف ما این است که جلوتر از انتظارات مشتریان حرکت کنیم.

من ارزش افزوده را این طور می بینم که وقتی شما کالا و یا خدمتی را می خرید، چیزی باید به شما ارائه گردد که خودتان هم انتظارش را نداشته باشید. مشتریان از اصلی ترین سرمایه های ما هستند، تصور نکنید که با تحویل کالا کار ما تمام می گردد؛ بلکه از آن موقع، تازه کار سنجش میزان رضایت مشتری و درک خواسته های آینده او، برای ما شروع شده است؛ لذا در کوششیم تا بتوانیم استاندارد های خود را ارتقا داده و همگام استاندارد های جهانی باشیم.

شما یک گام فراتر از انتظارات مشتری فعالیت می کنید، خود را رهبر نوآور بازار لجستیک می دانید؟

رهبری به حرف نیست، این موضوع در عمل باید ثابت گردد. ما کوشش می کنیم نوآوری داشته باشیم، این بازار و مشتریان هستند که بر اساس خدمات ما و سایر رقبا، تصویر رهبر نوآور بازار را در ذهن خود می سازند. در راستای این اهداف کلان سازمان، طراحی و راه اندازی سامانه هوشمند مای تیپاکس است که به عنوان درگاهی برای دستیابی آسان به سروس و خدمات تیپاکس طراحی شده و در آینده ای نزدیک بیشتر از آن خواهید شنید.

منبع: برترین ها
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 1370

به "دنیای امروز، دنیای نوآوری در ارائه خدمات به مشتری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیای امروز، دنیای نوآوری در ارائه خدمات به مشتری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید