دایرکت ادمین چیست؛ 5 قسمت مختلف آندایرکت ادمین چیست؛ 5 قسمت مختلف آن

به گزارش چاپار بلاگ، دایرکت ادمین چیست؛ 5 قسمت مختلف آن

آیا برای مدیریت وب سایت های خود به یک کنترل پنل هاست ساده و با استفاده آسان احتیاج دارید؟ DirectAdmin می تواند راهکار مناسبی برای شما باشد. کنترل پنل دایرکت ادمین چیست. در اینجا در این مقاله، قصد داریم در خصوص هر چیزی که باید در خصوص Directadmin بدانید بحث کنیم. اما دایرکت ادمین چیست. برترین بستر میزبانی برای یک سایت قابلیت اطمینان و عملکرد را ارائه می دهد. می توان آن را برای برطرف احتیاجهای صاحب وب سایت پیکربندی کرد. دایرکت ادمین () یکی از محبوب ترین کنترل پنل های میزبانی وب است که برای سرورهای میزبانی وب موجود است. در این مقاله به شما خواهیم گفت دایرکت ادمین یا Directadmin چیست و در ادامه با مزیت های آن آشنا خواهیم شد.

دایرکت ادمین چیست؛ 5 قسمت مختلف آندایرکت ادمین چیست؛ 5 قسمت مختلف آن

دایرکت ادمین یا Directadmin چیست؟

دایرکت ادمین یک کنترل پنل و سیستم مدیریت میزبانی وب گرافیکی آنلاین برای هاست های اشتراکی و مجازی است. پس از تهیه هاست لینوکس به وسیله این سیستم مدیریت می توانید به راحتی سرور خود را مدیریت کنید، EMAIL را تنظیم کنید، DNS را تنظیم کنید، FTP باز کنید، مدیریت فایل آنلاین، مدیریت پایگاه داده و غیره را ارائه دهید.

کنترل پنل دایرکت ادمین سیستم دارای 3 سطح دسترسی Admin، Reseller و User است. این امر مدیریت کارآمد منابع سرور به وسیله مدیران و فروشندگان میزبانی بر روی سرورهای اشتراکی یا VPS آسان می نماید. DirectAdmin یک جایگزین ساده برای WHM Cpanel محبوب است. اما از نظر ویژگی ها به اندازه WHM گسترده نیست.

هاست دایرکت ادمین چیست؟

هاست DirectAdmin ویژگی ها و قابلیت های پیشرفته ای از جمله مدیریت آدرس های ایمیل، ایجاد زیر دامنه ها، نصب گواهینامه های SSL و غیره را ارائه می دهد. علاوه بر این، برای یک پلت فرم میزبانی مبتنی بر وب، DirectAdmin کاملا ارزان و آسان برای استفاده است.

اگر در پی برترین جایگزین سی پنل هستید، مطمئناً می توانید دایرکت ادمین را امتحان کنید. دایرکت ادمین دارای بعضی از ویژگی های پیشرفته و عملکرد آسان برای استفاده است که آن را به یکی از رقبای برتر سی پنل تبدیل می نماید.

چگونه وارد دایرکت ادمین شویم؟

وقتی وب سایت ها و دامنه های زیادی را مدیریت می کنید، داشتن یک کنترل پنل ساده بسیار مهم است. DirectAdmin کنترل پنل کاملی است زیرا استفاده از آن آسان است و یک رابط تمیز و کارآمد را ارائه می دهد که هم کاربران مبتدی و هم کاربران حرفه ای را در خود جای می دهد.

رابط کاربری آن بسیار قابل تنظیم است تا متناسب با احتیاجهای شما باشد. بعلاوه به شما انعطاف پذیری زیادی می دهد و گزینه هایی را برای کاربران در تمام سطوح فراهم می نماید.

دایرکت ادمین به وسیله http://server.ip.address:2222 قابل دسترسی است. جهت لاگین میتوانید از نام کاربری/رمز عبور Admin از اطلاعات خروجی ارائه شده به وسیله setup.sh بهره ببرید (که در اطلاعات در /usr/local/directadmin/scripts/setup معین شده است.)

معرفی 5 قسمت مختلف کنترل پنل دایرکت ادمین

1. Your Account

این قسمت شامل تنظیمات کاربری نظیر موارد زیر می باشد:

مدیریت ایمیل

کاربران می توانند حساب های POP/IMAP، آدرس های ایمیل، ارسال نماینده ها، لیست های پستی، پاسخ دهندگان اتوماتیک و ایمیل های اینترنتی را ایجاد نمایند. فیلترها به کاربران اجازه می دهند نامه ها را بر اساس دامنه، کلمه کلیدی و اندازه مسدود نمایند. فیلتر بزرگسالان نیز موجود است.

مدیریت FTP

کاربران می توانند حساب های FTP ایجاد نمایند و مجوزهای دایرکتوری را برای هر حساب تنظیم نمایند. FTP ناشناس نیز پشتیبانی می گردد.

منوی DNS

کاربران می توانند رکوردها را اضافه و حذف نمایند، تنظیمات MX را تغییر دهند، و هر چیز دیگری که با کنترل کامل DNS انجام می گردد.

منوی آمار

کاربران تمام آمار ممکن در خصوص حساب خود را در دسترس دارند. گزینه های پیشرفته تر و Webalizer نیز گنجانده شده است.

منوی زیر دامنه ها

کاربران می توانند لیست بندی، ایجاد، حذف و آمار مربوط به زیر دامنه ها را دریافت نمایند.

مدیر فایل

یک جایگزین کاربر پسند و سریع برای FTP شامل هر ویژگی مورد احتیاج برای ساخت و نگهداری یک وب سایت است.

2. E-mail Management

مدیریت ایمیل: کاربران می توانند حساب های POP3، صندوق های پستی، ارسال نامه ها، لیست های پستی، پاسخ های اتوماتیک را مدیریت نمایند. فیلترها به کاربران اجازه می دهند ایمیل ها را بر اساس نام دامنه، کلمه کلیدی و اندازه مسدود نمایند.

3. Advanced Features

این بخش شامل تنظیمات اصلی وب سایت نظیر زیر می باشد:

مدیریت DNS

این ویژگی به مدیر اجازه می دهد تا هر گونه رکورد DNS را در سرور ایجاد، تغییر یا حذف کند.

مدیر IP

در این قسمت ادمین آدرس IP در دسترس سرور را تنظیم می نماید. مدیر بعلاوه می تواند آدرس IP را از این منو به فروشندگان اختصاص دهد.

مدیریت صف ایمل

ابزاری برای مشاهده صف ایمیل و پیغام های آن. شامل ابزارهایی برای اقدام در خصوص آن پیغام ها است.

اطلاعات سیستم / خدمات

ادمین می تواند خدمات را از این منو مشاهده، متوقف، آغاز و راه اندازی مجدد کند.

آمار استفاده کامل

این ویژگی یک نمای کلی از استفاده از سیستم را در اختیار ادمین قرار می دهد. ورودی و خروجی دقیق از کارت اترنت سرور نیز نظارت می گردد.

و…

4. Extra features

در این بحش مواردی نظیر را میتوانید php configuration ، brute force monitor، تنظیمات ادمین، تنظیمات پلاگین ها و نصب پلاگین ها، ایجاد کران جاب ها و گزارش ها و آماها و… مدیریت نمایید.

5. System info & files

مدیریت فایلها یک جایگزین کاربر پسند و سریع برای FTP می باشد. این قسمت شامل هر ویژگی مورد احتیاج برای ساخت و نگهداری یک وب سایت است. بعلاوه شما میتوانید برای دسترسی به اطلاعات سیستم، وارد کنترل پنل شوید و سپس روی نماد اطلاعات سیستم و فایل ها و سپس پیوند اطلاعات سیستم کلیک کنید. بعلاوه در این قسمت شما می توانید اطلاعات اضافی در خصوص زمان کارکرد سیستم، CPU ها، اندازه استفاده از حافظه و سایر موارد را مشاهده کنید.

کلام آخر

دایرکت ادمین یک کنترل پنل گرافیکی میزبانی وب (DirectAdmin یکی از پلتفرم های میزبانی است) که مبتنی بر وب است و مدیریت وب سایت ها را بر روی هاست و سرورها بسیار آسان می نماید. با DirectAdmin می توانید وب سایت های خود را با سطوح Admin، Reseller یا کاربر معمولی و نماینده مدیریت کنید. برای خرید هاست لینوکس به سایت مراجعه کنید. در صورت احتیاج به هرگونه هدایت می توانید با مشاورین این شرکت تماس حاصل نمایید.

منبع: شبکه چی
انتشار: 9 آبان 1401 بروزرسانی: 9 آبان 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 30297

به "دایرکت ادمین چیست؛ 5 قسمت مختلف آندایرکت ادمین چیست؛ 5 قسمت مختلف آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دایرکت ادمین چیست؛ 5 قسمت مختلف آندایرکت ادمین چیست؛ 5 قسمت مختلف آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید