تخصیص یارانه به آخرین حلقه توزیع صحیح ترین روش تقویت بازار کتاب است

به گزارش چاپار بلاگ، علی حاجی تقی، مدیر انتشارات ارمغان طوبی و رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان قم در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در قم، با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم از طرح زمستانه کتاب، گفت: با توجه به اینکه زمستانه کتاب 99 بعد از نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار گردید، این بیم بود که استقبال خوبی از این طرح نشود؛ اما می بینیم مردم استقبال خوبی از طرح زمستانه دارند و خانه کتاب هم پشتیبانی و مدیریت خوبی در این طرح داشته است.

تخصیص یارانه به آخرین حلقه توزیع صحیح ترین روش تقویت بازار کتاب است

وی تاثیر طرح های فصلی کتاب را قابل توجه ارزیابی کرد و اضافه کرد: این طرح ها به خصوص برای کتاب فروشی ها که در دوران رکود به سر می برند، کتابفروشی ها را احیا می نماید، همان طور که بارها گفته ایم صحیح ترین روش تخصیص یارانه ، توزیع آن به وسیله آخرین حلقه توزیع، یعنی کتاب فروشی ها است.

حاجی تقی ادامه داد: طرح های فصلی کتاب علاوه بر رونق کتابفروشی ها، به مردم هم یاری می نماید تا با حضور در کتابفروشی، کتاب تورق و خرید نمایند؛ علاوه بر این به ارتقای فرهنگ مراجعه به کتابفروشی و آشنایی با عنوان های جدید یاری کند.

مدیر انتشارات ارمغان طوبی تاکید نمود: اجرای این طرح ها مهم است و تا زمانی که قرار است یارانه ای در حوزه کتاب و کتابخوانی توزیع گردد، قطعاً یکی از کار آمدترین روش های توزیع همین طرح های فصلی است که تمام زنجیره نشر، توزیع و در نهایت مصرف نماینده از آن بهره می برند.

رئیس هیأت مدیره شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان قم ارزیابی خود از طرح های فصلی را بسیار مثبت برشمرد و اعلام کرد: با پیشرفت این طرح ها نقاط ضعف آن ها کمتر شد و شاهد آن بودیم که تیم خانه کتاب در هر طرح قوی تر، بهتر و با برطرف مسائل قبلی، کار پشتیبانی طرح را انجام می دهند که قابل تقدیر است.

مدیر انتشارات ارمغان طوبی اضافه کرد: البته مسائلی هنوز وجود دارد؛ مثلا مشکل اعتبار کتا بفروشی ها؛ بسیاری از کتابفروشی ها در روزهای نخست اعتبارشان تمام می گردد و درخواست تمدید اعتبار می نمایند. می توان یارانه های نشر را از مسیرهایی که مورد رضایت همه گروه های فعال در حوزه نشر و پخش نیست، در طرح های فصلی راهنمایی کرد و توجه بیشتری به این رویداد عظیم فرهنگی داشت.

حاجی تقی درباره جریان اطلاع رسانی درباره طرح های فصلی گفت: توقع این است که رسانه های جمعی مثل صداوسیما اطلاع رسانی بیشتری درباره طرح های حمایتی به مردم داشته باشند؛ به نظر می رسد میزان فصلی اطلاع رسانی کافی نیست. برگزاری طرح فصلی با مشارکت صدها ناشر، مرکز پخش، کتابفروشی و البته مراجعه صدها هزار نفر به کتابفروشی ها به منزله یک نمایشگاه ملی کتاب یا یک رویداد عظیم فرهنگی است؛ بنابراین نباید رسانه ملی منفعلانه برخورد کند؛ باید پوشش بیشتر و تبلیغات گسترده تری انجام دهد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 13901

به "تخصیص یارانه به آخرین حلقه توزیع صحیح ترین روش تقویت بازار کتاب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص یارانه به آخرین حلقه توزیع صحیح ترین روش تقویت بازار کتاب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید