تاثیر منفی رشد پوپولیسم در اروپا بر وضعیت بهداشتی این قاره

به گزارش چاپار بلاگ، بررسی های محققان دانشگاه کوئینز مری لندن نشان می دهد افزایش گرایش های پوپولیستی و عوام گرایی در اروپا باعث شده تمایل به تزریق واکسن در این قاره نیز کمتر شده و شرایط بهداشتی در این بخش از جهان بدتر شود.

تاثیر منفی رشد پوپولیسم در اروپا بر وضعیت بهداشتی این قاره

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مدیکال نیوز، بررسی های محققان دانشگاه کوئینز مری لندن نشان می دهد افزایش گرایش های پوپولیستی و عوام گرایی در اروپا باعث شده تمایل به تزریق واکسن در این قاره نیز کمتر شده و شرایط بهداشتی در این بخش از جهان بدتر شود. پژوهش یادشده حاکی است رشد پوپولیسم در اروپا که حاصل روی کار آمدن احزاب سیاسی تندرو و راست گراست به حوزه های علمی و بهداشتی نیز کشیده شده و دامنه بی اعتمادی به نخبگان سیاسی به نخبگان جهانی پزشکی و علم نیز تسری یافته است.

یکی از نشانه های این تحول بی اعتمادی و تردید بخش هایی از جوامع اروپایی و به خصوص قشرهای فقیر و حاشیه نشینان به ضرورت تزریق واکسن است که می تواند در درازمدت شرایط بهداشتی را در قاره سبز بدتر کند.

علیرغم تلاش های پزشکان، تعداد افرادی در کشورهای اروپایی که حاضر به تزریق واکسن نیستند، روز به روز در حال افزایش است و بررسی که در این زمینه در 14 کشور اروپایی اجرا شده نشان می دهد این معضل در کشورهایی که بیشتر به احزاب پوپولیست و تندرو رای می دهند، شدیدتر است. این افراد می گویند تزریق واکسن اهمیتی ندارد، ایمن نیست یا تاثیری بر روی حفظ سلامت ندارد.

تنها در انگلیس رشد افراط گرایی، پوپولیسم و افزایش گرایش به احزاب تندرو باعث شده نرخ تزریق واکسن از 92 درصد کل جمعیت در سال 1995 به کمتر از 79 درصد در سال 2003 سقوط کند و این روند کماکان ادامه دارد. افزایش چنین گرایش هایی در ایتالیا هم باعث شده نرخ تزریق واکسن از 90 درصد در سال 2013 به 85 درصد در سال 2016 سقوط کند و همین امر موارد ابتلا به سرخک را از 840 مورد در سال 2016 به 5000 مورد د سال 2017 افزایش داده است. یافته های این تحقیق از وقوع مسائل مشابهی در فرانسه، یونان و غیره خبر می دهد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 8

به "تاثیر منفی رشد پوپولیسم در اروپا بر وضعیت بهداشتی این قاره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر منفی رشد پوپولیسم در اروپا بر وضعیت بهداشتی این قاره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید