اپل پیش نمایش قابلیت های تازه و پیشرفته دسترسی پذیری را ارائه کرد

به گزارش چاپار بلاگ، اپل پیش نمایش بعضی از قابلیت های نو و پیشرفته دسترسی پذیری خود را به کاربران ارائه کرد. این مجموعه از قابلیت ها به کاربران ناتوان و کم توان آیفون و اپل واچ این امکان را می دهد که خیلی راحت تر از قبل با دنیای اطراف خود تعامل داشته باشند و بعلاوه ابزارهای بیشتری برای رسیدن به این مهم در اختیارشان قرار بگیرد. قابلیت های دسترسی پذیری نو به این افراد در مسیریابی، توانایی برقراری ارتباط، شنوایی بهتر و غیره یاری شایانی خواهد نمود.

اپل پیش نمایش قابلیت های تازه و پیشرفته دسترسی پذیری را ارائه کرد

19 مه (29 اردیبهشت ماه) روز جهانی آگاهی دسترسی پذیری است و غول فناوری آمریکایی هم به همین مناسبت از تعدادی قابلیت های تازه دسترسی پذیری رونمایی و پیش نمایش آن ها را به کاربران نشان داد. تازهترین قابلیت جهتیابی که اپل آن را معرفی کرد، قابلیت شناسایی درب است که این قابلیت برای افراد نابینا یا کم بینا طراحی و پیشرفته است. به لطف سنسور LiDAR، دوربین و فناوری یادگیری ماشینی این قابلیت به افراد کم توان یاری خواهد نمود تا جهت خود را بهتر پیدا نمایند و فاصله آن ها با دربی که در مقابلشان است هم به صورت زنده به آن ها اعلام می گردد. بعلاوه این قابلیت بسیار کاربردی به آن ها می گوید که آیا درب بسته یا باز است و در صورت لزوم نحوه باز کردن درب را هم به آن ها اعلام می نماید. این قابلیت بعلاوه می تواند علایم کنار درب مثل شماره اتاق ها را بخواند و بدین ترتیب اپل با انتشار این قابلیت بسیار کاربردی یاری بزرگی به جامعه این افراد می نماید.

اپل برای افرادی که معلولیت حرکتی و جسمی دارند، قابلیت Mirroring را معرفی نموده که این قابلیت به آن ها اجازه می دهد گوشی هوشمند خود را به وسیله همگام سازی با اپل واچ کنترل نمایند. این افراد به جای ضربه زدن روی نمایشگر اپل واچ تنها کافی است تا به وسیله صدا به انجام کارهای روزمره در گوشی هوشمند خود بپردازند و هر اتفاقی که روی نمایشگر گوشی آن ها بیفتد به وسیله اپل واچ قابل مشاهده و کنترل خواهد بود. آن ها بعلاوه می توانند با استفاده از حرکات دست خود به تماس های تلفنی پاسخ دهند، محتوای در حال نمایش را متوقف یا از سر بگیرند، عکاسی نمایند و به انجام تمرین های ورزشی خود بپردازند.

اپل در اقدامی دیگر قابلیت Live Captions را برای کاربران کاربران ناشنوا و سخت شنوا نه تنها در گوشی های آیفون، بلکه در سایر محصولاتش نظیر مک ها و آیپدها هم در دسترس قرار می دهد. این ویژگی به کاربران مذکور یاری می نماید تا محتوای هرگونه رسانه ای را چه به صورت تصویری یا صوتی یا به صورت تماس های صوتی یا ویدیویی با ارائه زیرنویس درک نمایند. غول فناوری آمریکایی وعده داده که متن این رسانه ها روی خود دیوایس طراحی و به کاربران نشان داده می گردد. باید اشاره کنیم که بتای این قابلیت در امسال در آمریکا و کانادا روی آیفون 11 و نسخه های تازهتر، آیپد با تراشه A12 و نسخه های تازهتر و مک های اپل سیلیکون در دسترس قرار می گیرد.

در گفت وگوهای فیس تایمی علاوه بر محتوا، نام فرد صحبت نماینده هم به صورت زیرنویس به این کاربران ارائه می گردد تا مسئله ای از این بابت وجود نداشته باشد. بعلاوه کاربران می توانند میزان فونت زیرنویس این متون را تغییر دهند تا در خواندن آن ها مسئله ای پیش نیاید. Buddy Controller نام قابلیت تازه دیگری است کاربر به وسیله آن می تواند دو کنترلر بازی را با هم ترکیب کند تا بتواند در انجام بازی ها به این افراد یاری کند. بعلاوه نباید سایر قابلیت های دسترسی پذیری تازه اپل نظیر Voice Control Spelling Mode جهت آنالیز حرف به حرف کلمات، کنترل هایی برای تنظیم مدت زمان انتظار سیری در دریافت پاسخ و تغییرات ظاهری Apple Books را از قلم بیاندازیم. در نهایت باید اشاره کنیم که این قابلیت ها طبق گفته اپل تا آخر امسال به وسیله انتشار به روزرسانی هایی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع: Digitaltrends

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 26488

به "اپل پیش نمایش قابلیت های تازه و پیشرفته دسترسی پذیری را ارائه کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "اپل پیش نمایش قابلیت های تازه و پیشرفته دسترسی پذیری را ارائه کرد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل پیش نمایش قابلیت های تازه و پیشرفته دسترسی پذیری را ارائه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید