ارتباط کمبود ویتامین D و ابتلا به ام اس

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگاران، بر اساس یک مطالعه جدید که توسط محققان کانادایی اجرا شده است، معین شد که افرادی که به طور ژنتیکی سطح ویتامین D پایینی دارند بیش از افراد سالم در معرض خطر ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس (MS) هستند.

ارتباط کمبود ویتامین D و ابتلا به ام اس

بر اساس تخمین بنیاد مولتیپل اسکلروزیس، بیش از 400،000 نفر در ایالات متحده به بیماری ام اس مبتلا هستند.

ام اس یک بیماری خود ایمنی است که بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر می گذارد. این بیماری به سختی قابل پیش بینی است و میزان پیشرفت و دلایل آن به سختی قابل درک است. این بیماری شایع ترین نوع بیماری عصبی دائمی در بین جوانان در سراسر دنیا است که تاثیرات مخربی بر سلامت فرد دارد.

تعدادی از عوامل ژنتیکی و محیطی بروز این بیماری را تحت تاثیر قرار می دهند. این عوامل همچنین ممکن است بر شدت این بیماری نیز تاثیر گذارند.

تحقیقات اجرا شده به طور فزاینده ای بر تاثیر کاهش سطح ویتامین D در خون به عنوان یک عامل خطر برای ابتلا به MS اشاره دارند.

مطالعات قبلی نشان داده اند که شیوع MS در عرض های جغرافیایی بالاتر بیشتر است چرا که در آن، سطح قرار دریافت در معرض نور خورشید کم است.

محققان میزان ویتامین D را در 2،347 شرکت کننده مورد مطالعه قرار دادند. یافته های دانشمندان نشان داد که شرکت کننده هایی که ریشه اروپایی داشتند کمبود ویتامین D در آن ها شدیداً با احتمال ابتلا به بیماری MS در ارتباط بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 539

به "ارتباط کمبود ویتامین D و ابتلا به ام اس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط کمبود ویتامین D و ابتلا به ام اس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید