طرز تهیه ماکارونی بدون گلوتن با خمیر خانگی

به گزارش چاپار بلاگ، شما هم فکر می کنید درست کردن ماکارونی خانگی خیلی سخت باشد؟ راستش من هم همین تصور را داشتم؛ تا این که به دلیل کمبود ماکارونی بدون گلوتن در بازار، تصمیم گرفتم خودم دست به کار شوم و با آرد بدون گلوتن، ماکارونی سالم و خانگی درست کنم. به شما قول می دهم اگر فقط یک بار ماکارونی را خودتان درست کنید دیگر لطافت و تازگی آن را با ماکارونی های بیرونی عوض نکنید.

طرز تهیه ماکارونی بدون گلوتن با خمیر خانگی

درست کردن ماکارونی بدون گلوتن علاوه بر اینکه کار فوق العاده لذت بخشی است، مشکل دوری از ماکارونی را برای بیماران سلیاکی حل می کند. خلاصه این که اگر رژیم بدون گلوتن یا روده تحریک پذیر دارید، اگر عاشق کسب تجربه های جدید در آشپزی هستید، در مقاله امروز برای آموزش صفر تا صد ماکارونی بدون گلوتن، خانگی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ماکارونی بدون گلوتن

  • 2 پیمانه آرد بدون گلوتن
  • 4 عدد زرده تخم مرغ
  • 2 عدد تخم مرغ کامل
  • 1 قاشق مرباخوری سرخالی نمک

طرز تهیه ماکارونی بدون گلوتن

اول از همه با آرد بدون گلوتن کار داریم. خب خبر خوب این است که برای این رسپی نیازی به الک کردن آرد ندارید! فقط کافی است آرد بدون گلوتن را در سطح صافی مثل تخته آشپزی پخش کنید و مرکز آن را گود و خالی کنید. (مثل کوهی که بالای آن آتشفشان است!)

حالا همه تخم مرغ ها (هم زرده ها و هم تخم مرغ های کامل) را وسط آرد بریزید و نمک هم اضافه کنید. با یک قاشق کم کم تخم مرغ ها و آرد را مخلوط کنید.

چند دقیقه بعد خمیر به صورت خرده در می آید، چیزی شبیه به خرده های نان! وقتی به این مرحله رسیدید یعنی وقت ورز دادن و خمیر بازی شروع شده است! ورز دادن خمیر را تا جایی ادامه می دهیم که به یک بافت یکنواخت و لطیف برسیم. این کار حدودا 10 تا 15 دقیقه زمان می برد.

خمیرهای تنبل همیشه به استراحت نیاز دارند! در این دستور هم لازم است مقداری آرد بدون گلوتن روی خمیر بپاشید، آن را داخل کیسه فریزر قرار دهید و اجازه دهید حدود 30 دقیقه در دمای اتاق استراحت کند. بعد از 30 دقیقه خمیر آماده باز شدن است. به دلیل حجم بالای خمیر توصیه می کنیم آن را به چند قسمت تقسیم کنید تا کارتان راحت تر شود.

اگر دستگاه پاستاساز دارید که خب بقیه کار را خود دستگاه با خمیر انجام می دهد. اما اگر دستگاه هم ندارید، اصلا نگران نباشید! اتفاقا بخش جذاب پاستای خانگی همین مرحله شکل دادن به آن است. سطح صافی مانند تخته انتخاب کنید و کمی آرد بدون گلوتن روی آن بپاشید. خمیر را روی تخته قرار دهید، با وردنه آن را باز کنید و این کار را ادامه دهید تا به ضخامت 1 تا 2 میلی متری دربیاید.

روی سطح بالایی خمیر هم کمی آرد بپاشید. حالا نوبت برش دادن خمیر ماکارونی بدون گلوتن است. ساده ترین روش این است که با برش زن پیتزا، خمیر را به صورت رشته ای (مثل ماکارونی های معمولی) در بیاورید. ماکارونی بریده شده را کمی از هم جدا کنید و فاصله بدهید. و مجددا کمی آرد روی آن بریزید.

تقریبا کار تمام شده است. وقتش است که در قابلمه آب و روغن بریزید تا به جوش بیاید. بعد از جوش آمدن، ماکارونی بدون گلوتنمان را در آن بریزیم. وقتی پاستاها پختند روی آب شناور می شوند. دراین مرحله می توانیم آن ها را آبکش کنیم. پاستای ما آماده است، درست عین ماکارونی های آماده می توانیم آن را با هر طعم و سسی که خواستیم ترکیب کنیم.

فوت کوزه گری

  • همان طور که شاهد بودید، در تهیه ماکارونی خانگی آرد زیادی مصرف می شود و در واقع آرد ماده اصلی تشکیل دهنده آن است. لذا توصیه می کنیم از آرد بدون گلوتن مرغوب سلینو کاله استفاده کنید.
  • برای این که پاستای شما بعد از پخت بافت خمیری نداشته باشد، حتما ضخامت آن را حدود 1 یا نهایتا 2 میلی متر باز کنید.
  • نمکی که در خمیر استفاده می شود را حذف نکنید. درست است که حجم آن بسیار کم است و تاثیری در طعم ماکارونی ایجاد نمی کند، ولی اضافه کردن آن برای بافت خمیر الزامی است.
  • از سس های متنوعی برای طعم دادن به پاستا خانگی می توانید استفاده کنید: سس پستو، آلفردو، کچاپ و...
  • در صورت تمایل به پخت ماکارونی رنگی، می توانید از چند قطره رنگ خوراکی در خمیرتان استفاده کنید.

چگونه ماکارونی بدون گلوتن و خلاقانه خودم را درست کنم؟

یادتان است راجع به جذاب بودن پاستای خانگی به شما گفتم؟ چون در مرحله وردنه زدن می توانید با خلاقیت خودتان شکل های متنوعی به خمیر بدهید و نهایتا ماکارونی زیبا و منحصر به فرد خودتان را داشته باشید که نمونه اش را هیچ کارخانه ای تولید نمی کند.

برای ایده دریافت، چند نمونه از اشکال متنوع فرم دادن به خمیر پاستا برایتان آماده کردیم:

پاستای مخصوص و سالم شما آماده شد.

فکر می کنم الان دیگر حسابی دلتان برای پاستاهای بدون گلوتن خانگی که بسیار هم سالم و خوشمره هستند، ضعف رفته باشد! اشکالی ندارد؛ همین الان می توانید دست به کار شوید. فقط آرد سالم و مرغوب فراموش نشود! برای تهیه آرد بدون گلوتن مطمئن می توانید به مراکز فروش سلینو کاله مراجعه کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 4 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 11

به "طرز تهیه ماکارونی بدون گلوتن با خمیر خانگی" امتیاز دهید

4 کاربر به "طرز تهیه ماکارونی بدون گلوتن با خمیر خانگی" امتیاز داده اند | 4.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ماکارونی بدون گلوتن با خمیر خانگی"

1 دیدگاه

پیمان 19 بهمن 1398

مشکل اینجاس به تخم مرغ هم حساسیت داریم

پاسخ به پیمان
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید