کنترل ارتش سوریه بر جهت راهبردی تل تمر-عین عیسی

به گزارش چاپار بلاگ، نیروهای ارتش سوریه در راستای اجرای توافق سوچی، کنترل راستا مهم و راهبردی تل تمر-عین عیسی را به دست گرفت.

کنترل ارتش سوریه بر جهت راهبردی تل تمر-عین عیسی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه الوطن سوریه از اجرای بخشی از توافق سوچی خبر داد که 30 مهر ماه بین رؤسای جمهور ترکیه و روسیه منعقد شد.

الوطن گزارش داد که بر اساس یکی از بندهای توافق سوچی، ارتش سوریه، کنترل جهت بین المللی حلب-حسکه را به دست می گیرد. این جهت به M4 معروف است.

اما درباره اهمیت این بزرگراه بین المللی، این روزنامه تأکید کرد، جهت مذکور حلب و عراق را در قامشلی به هم وصل می کند و بخشی که تل تمر را به عین عیسی وصل می کند، چند راه مهمی است که مناطق راهبردی را در شرق سوریه به هم وصل می کند.

موقعیت تل تمر و عین عیسى

به گزارش الوطن، به خاطر اهمیت این بزرگراه، ارتش ترکیه و تروریست های وابسته به این کشور، مقرهای نزدیک به این بزرگراه را اشغال کردند. بر اساس توافق سوچی، اما ارتش سوریه با نظارت روسیه باید کنترل این جهت مهم را به دست بگیرد.

یک منبع میدانی از حسکه به الوطن گفت که ارتش سوریه، مواضع نظامی خود را در جهت بین تل تمر و عین عیسی تثبیت کنند.

وی با اشاره به آغاز عملیات عقب نشینی ارتش ترکیه و تروریست های وابسته به این کشور به همراه شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه از بزرگراه بین المللی بین تل تمر و عیسی، گفت که این مسئله، دو روز پس از آغاز گشت زنی گشتی مشترک روسیه و ترکیه در این جهت اجرا شد. این گشت زنی نیز 10 روز پس از توافق بین روسیه و ترکیه صورت گرفت.

این منبع خاطر نشان کرد: هنوز زود است که گفته شود جهت حلب-حسکه به صورت کامل امن است. این منطقه منتظر ایجاد پست دیدبانی روسیه و ترکیه و تثبیت مواضع ارتش سوریه در این جهت و استقرار مجدد آن در برخی از مناطق این جهت است؛ از جمله مناطقی که نیروهای کُرد در شمال شرق حلب، ریف رقه و اطراف قامشلی در آن حضور دارند.

ارتش سوریه پس از توافق روسیه و ترکیه، کنترل مناطق مرزی مشترک با آنکارا را به دست گرفت و در طول این نوار مرزی، مستقر شد.

ترکیه مدعی است که هدفش از عملیات در خاک سوریه، دور کردن خطر شبه نظامیان کُرد است. دولت سوریه نیز از عملیات آنکارا در خاک سوریه، تحت عنوان اشغالگری یاد می کند

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 1505

به "کنترل ارتش سوریه بر جهت راهبردی تل تمر-عین عیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل ارتش سوریه بر جهت راهبردی تل تمر-عین عیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید