کشتن البغدادی بخشی از نیرنگ آمریکاست، ما با تروریسم مبارزه می کنیم

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگاران، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مصاحبه ای اختصاصی با دو شبکه سوریه و الاخباریه گفتگو کرد.

کشتن البغدادی بخشی از نیرنگ آمریکاست، ما با تروریسم مبارزه می کنیم

بشار اسد در این گفتگوی تلویزیونی به پرسش ها درباره تحولات اخیر سوریه از جمله موضع دمشق در قبال توافق روسیه و ترکیه و زمان نبرد ادلب پاسخ داده است.

رئیس جمهور سوریه پیرامون کشته شدن ابوبکر البغدادی و تشکر رئیس جمهور آمریکا از سوریه در این عملیات ادعایی گفت: هدف از نام بردن شماری از کشورها و طرف های سهیم در این عملیات اعتبار بخشیدن به آن است تا این کشورها احساس کنند بخشی از این عملیات بزرگ و مبارزه با تروریسم هستند. ما به این اعتبار نیاز نداریم چرا که این ما هستیم که با تروریسم مبارزه می کنیم.

وی افزود: ما هیچ ارتباطی با کشتن البغدادی نداشتیم و با هیچ موسسه یا موسسات آمریکا ارتباط نداریم و مهمتر از همه اینکه نمی دانیم این عملیات واقعا روی داده است یا نه. ما عملیات کشتن البغدادی را از رسانه ها شنیدیم و ارتباطی با این موضوع نداشتیم. البغدادی با اسمی دیگر و شخصی دیگر بازتولید خواهد شد و چه بسا کل داعش تحت عنوانی دیگر بازتولید شود اما افکار باقی می ماند و هدایت آن نیز برعهده خود آمریکا است.

بشار اسد ادامه داد: هر آنچه به موضوع حذف البغدادی مربوط است نیرنگ است. البغدادی در زندان های آمریکا در عراق بود و وی را خارج کردند تا این نقش را بازی کند. سیاست آمریکا با هالیوود تفاوتی ندارد و بر خیال و رویا استوار است. سیاستمدار آمریکایی متهم است مگر اینکه عکس آن ثابت شود و بی گناه نیست مگر اینکه عکس آن ثابت شود.

رئیس جمهور سوریه در خصوص توافق اخیر روسیه و ترکیه درباره سوریه گفت: اصول روسیه در این جنگ واضح و بر قانون بین المللی، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه استوار است. این موضوع نه قبل و نه بعد و نه با تغییر شرایط تغییری نکرده است. ما، روس ها و ایرانی ها درگیر نبرد نظامی و سیاسی واحدی هستیم.

بشار اسد افزود: توافق ترکیه و روسیه توافقی موقت است نه دائم. این توافق گام مثبتی است که همه چیز را محقق نمی کند اما ضرر را کم می کند و جهت را برای آزادی قریب الوقوع این منطقه که امیدواریم خیلی زود و فوری باشد مهیا می کند.

رئیس جمهور سوریه گفت: روسیه بخشی از توافق آمریکا و ترکیه نبود و توافق های روسیه همیشه علنی است و چیز مخفی در سیاست های روسیه وجود ندارد و این برای ما بسیار مطلوب است. تجاوز ترکیه به سوریه نشانگر اطماع بد آن و همچنین تمایلات آمریکا است. روسیه با این توافق ترکیه را مهار کرد و راه را بر روی آمریکا و دعوت برای بین المللی کردن موضوع که آلمان مطرح کرده بود، بست. اگر گروه های مسلح از ادلب به ترکیه نروند دو راه بیشتر ندارند یا اینکه به آغوش دولت برگردند و اوضاع خود را حل و فصل کنند یا جنگ. گزینه دیگری برای ما و آنها در این خصوص وجود ندارد و این دو گزینه تنها گزینه ها هستند.

بشار اسد شرح داد: نقش طبیعی دولت این است که تمام شرایط و حمایت ها را از هرگونه مقاومت مردمی علیه اشغالگر مهیا کند و مقاومت نیازمند وضعیتی مردمی است. عامل اصلی که موجب آوردن آمریکایی ها، ترکیه و غیره به این منطقه شد مزدوران هستند.

رئیس جمهور سوریه گفت: مبارزه با تروریسم از طریق نظریه پردازی و حرف و موعظه میسر نمی شود. روسای جمهور آمریکا مرتکب تمام تخلفات سیاسی و جنایات می شوند و جایزه نوبل می گیرند و خود را مدافع حقوق بشر و ارزش های آمریکایی و غربی نشان می دهند اما در حقیقت گروهی از مجرمان هستند که به دنبال منافع لابی های آمریکایی متشکل از شرکت های بزرگ اسلحه سازی، نفت و غیره هستند.

رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه گفته ترامپ درباره اینکه نفت سوریه را می خواهد نشانگر سیاست حقیقی آمریکا است، افزود: ترامپ بهترین رئیس جمهور آمریکا است نه بخاطر اینکه سیاست هایش خوب است بلکه بخاطر اینکه شفاف تر است. او می گوید ما نفت می خواهیم، ما می خواهیم در مقابل پول این کار را بکنیم. این حقیقت سیاست آمریکاست. چه چیزی بهتر از دشمن شفاف می خواهیم؟

وی در پاسخ به سوالی پیرامون امکان دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: اگر این دیدار نتایجی به همراه داشته باشد و مصلحت میهن در آن باشد احساسات خود را کنار می گذاریم. فکر نمی کنم دیدار با اردوغان بویژه در شرایط سیاسی کنونی در ترکیه نتایجی داشته باشد.

تکمیل می شود...

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 1007

به "کشتن البغدادی بخشی از نیرنگ آمریکاست، ما با تروریسم مبارزه می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتن البغدادی بخشی از نیرنگ آمریکاست، ما با تروریسم مبارزه می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید