چین واکسن کرونا را به اون داد

به گزارش چاپار بلاگ، یک تحلیلگر آمریکایی امروز (سه شنبه) از قول دو منبع اطلاعاتی ناشناس ژاپنی اظهار داشت، چین برای کیم جونگ اون و خانواده وی واکسن کروناویروسی را تهیه نموده که در مرحله آزمایشی قرار گرفته است.

چین واکسن کرونا را به اون داد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، هری کازیانیس، کارشناس مسائل کره شمالی در اندیشکده منافع ملی در واشنگتن گفت، کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی و خانواده اش و چند تن دیگر از مقام های ارشد این کشور واکیسنه شده اند.

وی ادامه داد، هنوز تعیین نیست که کدام شرکت دارویی این واکسن را که در مرحله آزمایش قرار گرفته است، برای خانواده رهبر کره شمالی تهیه نموده و آیا این واکسن ایمنی بدن را در مقابل این بیماری ویروسی تامین می نماید یا خیر.

این کارشناس همچنین گفت: کیم جونگ اون و چند تن از مقام های ارشد کره شمالی در حلقه خانواده او و شبکه رهبری کره شمالی به لطف واکسن تامین شده از سوی دولت چین ظرف دو یا سه هفته واکسینه شده اند.

این کارشناس از قول پیتر هوتز، دانشمند پزشکی آمریکایی همچنین گفت، دست کم سه شرکت دارویی چینی واکسن کرونا را می سازند که شرکت های سینوواک بیوتک، کنسینو بیو و سینوفرام هستند.

شرکت سینوفرام می گوید، واکسن آن برای نزدیک به یک میلیون چینی استفاده شده اگرچه هیچ یک از این شرکت ها به صورت علنی فاز سوم آزمایش های بالینی را برای واکسن های خود که در مرحله آزمایش قرار دارند، انجام نداده اند.

کره شمالی ابتلا به این ویروس را در کشورش تایید ننموده اما سرویس اطلاعات کره جنوبی گفته که شیوع این بیماری را نمی تواند در این کشور کمونیستی رد کند چون کره شمالی با چین روابط تجاری و محبت آمیز ای دارد.

مایکروسافت ماه گذشته میلادی اعلام نموده بود که دو گروه هکری کره شمالی کوشش کردند تا شبکه ساخت واکسن کرونا در چند کشور را هک نمایند اما به کمپانی ها اشاره ای ننموده بود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 11541

به "چین واکسن کرونا را به اون داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین واکسن کرونا را به اون داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید