چطور یک آپارتمان در حومه تهران بخریم؟

به گزارش چاپار بلاگ، برای بسیاری خرید آپارتمان به یک آرزوی دیرینه تبدیل شده است. خصوصاً خرید آپارتمان در تهران که قیمت ها در آن هرروز افزایش پیدا می نمایند. قیمت آپارتمان در تهران گرچه با توجه به محله های مختلف متغیر است اما خانه دار شدن در این شهر عظیم تقریباً غیرممکن به نظر می رسد.

چطور یک آپارتمان در حومه تهران بخریم؟

جهت دریافت خدمات مدل الاچیق چوبی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

نگران نباشید همواره راهکار جایگزین هم وجود دارد. قیمت مسکن در تهران را نمی توان تغییر داد اما می توان به حومه شهر باقیمت های مناسب تری سکونت کرد.

در ادامه با توجه به سرفصل های زیر شرایط خرید ملک در تهران به خصوص حومه آن را آنالیز خواهیم کرد:

  • حومه تهران کجاست؟
  • بومهن
  • پردیس
  • اندیشه
  • رودهن
  • کهریزک
  • پرند
  • دماوند
  • محله های ارزان برای خرید آپارتمان در تهران

حومه تهران کجاست؟

تهران پایتخت عظیم کشور ایران، مانند هر شهر عظیم دیگری در اطراف خود شهرک ها و مناطق مسکونی بسیاری را جای داده است. استان تهران متشکل از شهرهای تهران، شهریار، اسلامشهر، ری، پاکدشت، دماوند، شمیران، ورامین و فیروزکوه است. در این میان برخی مناطق برای سکوت از محبوبیت بیشتری برخوردارند و جزو بازار قیمت مسکن در تهران هستند:

بومهن ، پردیس، پرند، اندیشه ، رودهن، کهریزک، احمدآباد مستوفی، دماوند و… از این دست مناطق هستند.

در ادامه با قیمت آپارتمان در تهران و حومه آن با توجه به منطقه با توضیحات کافی آشنا خواهید شد.

بومهن

بومهن شهری در شرق استان تهران و جزو شهرستان پردیس است. روستای بومهن در 54 کیلومتری شمال شرقی و در جاده تهران به دماوند در دامنه سردسیر آن واقع شده است. گفتنی است بومهن درگذشته جزو روستاهای دماوند بوده ولی اکنون جزو دهستان بخش افجه استان تهران است. برای خرید آپارتمان در تهران یکی از گزینه های جایگزین بومهن با آب و هوای بسیار مطلوبش می تواند باشد.

مسلماً قیمت خرید ملک در تهران بسیار بالاتر از بومهن و شهرک های مانند آن است. بومهن به عنوان یکی از حومه های شهر تهران در سال های اخیر توسعه زیادی پیدا کرده و در خود شهرک های متعددی مانند شهرک کشاورزی، طلاییه و… را پدید آورده است. بیشتر املاک این منطقه به صورت ویلایی ساخته می شوند. اما اخیراً تعداد آپارتمان ها نیز به سرعت رو به افزایش است.

فروش آپارتمان در تهران و بومهن باقیمتی حدود 4 میلیون تا 4.5 میلیون تومان برای آپارتمان های نوساز عرضه می شود. برای آپارتمان های چند سال ساخت که معمولاً زیر 10 سال سن دارند قیمت کمتری بین 3میلیون و 200 هزار تومان تا 4 میلیون تومان است. آپارتمان 87 متری که بین 5- 10 سال قدمت دارد باقیمت متری 3 میلیون و 200 هزار تومان،2 خوابِ با تمام امکانات در شهر کشاورزی 280 میلیون تومان به فروش می رسد.

خرید خانه در تهران و بومهن بالطبع از خرید آپارتمان در این منطقه هزینه کمتری را به خود اختصاص می دهد. با توجه به محل قرارگیری خانه در بومهن از متری 1.5 میلیون تومان تا 3 میلیون تومان متغیر است گرچه مصالح و تعداد طبقات به کار رفته و سنددار بودن ملک نیز عناصر مهمی در معین قیمت خانه هستند. به عنوان مثال قیمت خانه 262 متری دارای سند رسمی و تمام امکانات به مبلغ 400 میلیون تومان نیز آگهی شده است.

پردیس

شهر پردیس 17 کیلومتری شمال شرقی تهران قرار گرفته است و در سال های اخیر به دلیل نزدیکی به تهران یکی از مناطق پرطرفدار برای خرید خانه تبدیل شده است. قیمت مسکن در تهران قابل مقایسه با شهر پردیس نیست و این شهر با وجود عاری بودن از آلودگی تهران و آب و هوای مطبوعش بسیار از تهران ارزان تر است.

فروش آپارتمان در پردیس همان طور که گفته شد به نسبت قیمت آپارتمان در تهران حتی ارزان ترین محله آن هزینه کمتری را طلب می نماید. متوسط قیمت خرید آپارتمان در پردیس از 1 میلیون و 600 هزار تومان تا حدود 12 میلیون تومان بابت هر مترمربع متغیر است. حتی با جستجوی بیشتر در این منطقه می توانید آپارتمان های چند سال ساخت ارزان تری را بیابید.

به عنوان مثال آپارتمان های نوساز فاز جدید پردیس با متراژ 87 مترمربع و تمام امکانات داخلی تنها 390 میلیون تومان قیمت دارند. قیمت خانه در تهران (حومه پردیس) اما با توجه به فازی که ملک در آن قرار گرفته است از قیمت بالاتری برخوردار است.

اندیشه

برای خرید ملک در تهران می توانید به شهر اندیشه که در بخش مرکزی شهرستان شهریار قرار گرفته است نیز فکر کنید. این شهر دارای 6 فاز و در 30 کیلومتری تهران، 3 کیلومتری شمال غربی شهریار و 7 کیلومتری جنوب شرقی کرج قرار گرفته است. در سال های اخیر افزایش ساخت و ساز و امکانات متعددی که در این شهرک به وجود آمده بسیاری را برای تحقق رؤیای خانه دار شدن روانه آن کرده است.

فازهای 1و 2 در این شهر هواداران بیشتری دارد و قیمت ها هم به همین نسبت بالاتر هستند. اما در حالت کلی قیمت خرید آپارتمان در اندیشه در مقایسه با قیمت مسکن در تهران از کاهش چشمگیری برخوردار است. با این تفاصیل در شهر اندیشه از متری 1.5 میلیون تومان تا 6.5 میلیون تومان آپارتمان برای خرید یافت می شود.

قیمت خانه در اندیشه نیز به هیچ عنوان قابل مقایسه با قیمت خانه در تهران نیست. با تقریب در فازهای مختلف از 2میلیون و 200 هزار تومان تا 20 میلیون تومان متغیر است. گرچه گاها با آگهی هایی از قبیل متری 9 میلیون تومان در فاز 3 هم روبه رو می شویم اما متوسط قیمت را می توان همان که در بالا ذکرشده در نظر گرفت.

رودهن

رودهن نیز از دیگر شهرهای حومه تهران است که هواداران بی شماری دارد. رودهن بخشی از شهرستان دماوند است که در 35 کیلومتری تهران است و قدمت آن به 300 سال پیش بر می شود. این شهر سرسبز دره ای خوش آب و هوا نیز هست که امکانات خوبی را برای سکونت فراهم کرده است.

خرید آپارتمان در تهران گرچه رویایی دور از دسترس است اما با مراجعه به فایل های مربوط به رودهن امیدی تازه در جاری می شود. آپارتمان های این منطقه قیمت بالاتری در این لیست را به خود اختصاص می دهد اما بازهم در مقایسه باقیمت آپارتمان در تهران و خیلی از مناطق آن ارزان تر هستند.

آپارتمان های نوساز و بسیار شیک در رودهن از 4 میلیون تا نزدیک 6.5 میلیون تومان قیمت دارند. خانه های ویلایی اما در این منطقه به دلایلی که گفته شد بیشتر به عنوان ویلا انتخاب می شوند به همین دلیل دو نوع خانه در رودهن می توانید بیابید.

نوع اول خانه هایی که در مرکزیت شهر قرار دارند و دسترسی نزدیک تری به امکانات آن دارند که هر مترمربع آن حدود 5 میلیون تومان قیمت دارد. نوع دوم خانه هایی هستند که با متراژهای مختلف در اطراف رودهن به عنوان ویلا فروخته می شوند که از 2.5 میلیون تومان تا 4 میلیون تومان قیمت های متنوعی دارند.

کهریزک

در سال های اخیر به دلیل رشد بی وقفه این منطقه و دسترسی بسیار آسان به مرکز شهر تهران به عنوان منطقه ای جدا مورد توجه بسیاری قرارگرفته است. کهریزک بخشی از شهرستان ری در نزدیکی تهران از امکانات مناسبی برخوردار است. همچنین هم جواری در تهران مزیت عظیمی برای این منطقه به ارمغان آورده است.

خرید ملک در تهران گرچه احتیاج به سرمایه گذاری یک عمر دارد اما در کهریزک می توانید با حدود 2 میلیون تومان خانه ای را خریداری کنید. شاید باور نکنید که در برخی مناطق کهریزک حتی خانه با متری 1 میلیون تومان می توان پیدا کرد.

آپارتمان در کهریزک نیز در مقایسه باقیمت آپارتمان در تهران از قیمت هایی باورنکردنی برخوردار است. شما حتی می توانید با متری 2.5 میلیون تومان نیز آپارتمان نوساز بخرید. رنج قیمت آپارتمان از حداقل 2.5 میلیون تومان تا کمی بیش از 3 میلیون تومان است.

پرند

پرند نیز از دیگر شهرهای تازه تأسیس در شهرستان رباط کریم است که بسیاری برای رؤیای خانه دار شدن به آن مهاجرت کرده اند. در شهر پرند امکانات مناسب و سطح معیشتی ارزان تری به نسبت تهران برقرار است و قیمت های سرسام آور فروش آپارتمان در تهران را ندارد. قیمت آپارتمان در تهران هیچ گاه مانند پرند به 1.5 میلیون تا 3 میلیون خصوصاً در محدوده شهری نمی رسد. متوسط خرید آپارتمان در پرند از 1.5 میلیون تا زیر 3 میلیون تومان است. خرید مسکن در تهران در مقایسه با پرند قرار نخواهد گرفت زیرا خانه ویلایی در پرند در حدود 3.5 میلیون تومان به ازای هر مترمربع است.

دماوند

این شهر همان طور که از نامش پیداست در دامنه زیبای دماوند است که بسیاری برای رهایی از دود و آلودگی تهران به آن رو می آورند. خرید ملک در تهران گرچه هزینه زیادی را می طلبد اما با تمام ثروت جهان نمی توان سلامتی را تضمین کرد. بسیاری به توصیه پزشکان و به دلیل نزدیکی دماوند به تهران اینجا را برای سکونت انتخاب می نمایند.

گیلاوند دماوند از منطقه های پرطرفدار در آن است که هزینه مناسبی نیز دارد. متوسط خرید آپارتمان در گیلاوند دماوند از 3 میلیون تا 4 میلیون تومان متغیر است. همچنین بسیاری از خانه های ویلایی در این منطقه به دلیل سرسبزی آن به عنوان ویلا خریدوفروش می شود. قیمت خانه در دماوند از 2 میلیون تومان تا 3 میلیون تومان متغیر است گرچه خانه هایی باقیمت های بسیار کمتر نیز می توان در اطراف دماوند خرید.

محله های ارزان برای خرید آپارتمان در تهران

در تهران محله ها و شهرک های دیگری نیز وجود دارند که قیمت های ارزان تری برای خرید آپارتمان مطالبه می نمایند. در تهران آپارتمان های قدیم و طبقه چهارم بدون آسانسور معمولاً قیمت های مناسب تری از بقیه دارند. برخی مناطق بافت در هر محله ای نیز به نسبت قیمت منطقه دارا هستند.

گفتنی است که قانون جنوب شهر ارزان همواره درست از آب درنمی آید. بسیاری از محله های تهران که جنوب شهر نیز تلقی نمی شوند اما قیمت مناسبی برای خرید آپارتمان در تهران دارند. گرچه در این گونه معاملات متراژ واحد کمتر می شود اما خب در تهران خانه خریدن کار آسانی نیست.

توجه شمارا به مثال های زیر جلب می کنیم:

در شهرک ولیعصر تهران که درواقع منطقه 18 شهری می شود آپارتمان باقیمت 5.5 میلیون تومان به طور متوسط بفروش می رسد. در محله دولت آباد و اطراف نیز می تواند با متری 4 میلیون تومان صاحب خانه شوید. فروش آپارتمان در تهران و محله نازی آباد و اطراف آن نیز به متری 2.5 تا 3 میلیون تومان می رسد.

در محله سلسبیل نیز با 6 تا 9 میلیون تومان خرید آپارتمان در تهران محقق می شود. چنانچه خوب جستجو کنید در محله اتابک نیز با متری 6 میلیون تومان می توانید آپارتمان بخرید. در کل چون قیمت آپارتمان در تهران بابت هر مترمربع به نسبت حومه آن بیشتر است بنابراین برای خرید ارزان تر آن باید از برخی شرایط خانه مانند نوساز بودن و تعداد واحدها چشم پوشی کنید.

خانه دار شدن و صاحب خانه بودن در تهران تبدیل به رویایی شده است که به این زودی ها به حقیقت نمی پیوندد. خرید آپارتمان در تهران یکی از هراس انگیزترین تصمیمات برای خانواده های جوان و خصوصاً زوج های جوان است. اما کار نشد ندارد. خانواده ای که پس انداز چندساله خود را با هر زحمتی به خانه موردنظر رسانده اند یک باره مجبور به پرداخت 1.5 تا 2 برابر پیش بینی خود شده اند. قیمت خانه در تهران همانند قیمت آپارتمان در تهران متأسفانه هر دو پله های صعود را دست به دست هم بالا رفته اند.

این پست موردپسند شما قرار گرفته است؟

منبع: هومینگ
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 4221

به "چطور یک آپارتمان در حومه تهران بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور یک آپارتمان در حومه تهران بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید