پلیس روسیه 7 عضو یک گروه افراط گرا را دستگیر کرد

به گزارش چاپار بلاگ، سازمان امنیت فدرال روسیه 7 عضو یک گروه افراط گرا را که به گفته روسیه به دنبال انجام فعالیت هایی مخرب بودند، بازداشت کرد.

پلیس روسیه 7 عضو یک گروه افراط گرا را دستگیر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان امنیت فدرال روسیه روز چهارشنبه 7 عضو یک سازمان افراط گرا را در شهر مسکو بازداشت کرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان امنیت فدرال روسیه خاطرنشان کرد: سردسته ها و چهار عضو یک هسته مخفی که در حال عضوگیری و تبلیغ برای گروه تبلیغی جماعت (به زبان اردو) بودند و به دنبال تخریب بنیان های اسلام و درگیر کردن اعضای جدید در فعالیت های مخرب بودند، بازداشت شدند.

این سازمان، نوشته ها و متعلقات این گروه را نیز ضبط کرد. پلیس روسیه در حال حاضر یک پرونده قضایی علیه این هسته افراطی تشکیل داده است که شماری از اعضای آن بومی آسیای مرکزی هستند.

این گروه که از سال 2009 در روسیه به عنوان گروهی افراط گرا طبقه بندی شده است، در نقاط مختلف دنیا بین 12 تا 150 میلیون پیرو دارد.

پیش از این سازمان امنیت فدرال روسیه از ناکامی عملیات انتقال بیش از شش میلیون روبل روسیه به گروهک تروریستی داعش در سوریه خبر داده بود. این افراد، در پوشش یاری های خیریه این منابع اقتصادی را جمع آوری و آنها را به سوریه منتقل می کردند.

چند ماه پیش نیز نیروهای امنیتی روسیه طی عملیاتی ویژه، هفت نفر از تروریست های مرتبط با داعش را در حومه مسکو دستگیر کردند.

حضور سازمان های تروریستی در جنوب روسیه به خصوص جمهوری داغستان از سال ها پیش موجب نگرانی مقامات روس بوده است. گروهک داعش در اردیبهشت ماه سال 95 پس از اینکه در یک حمله مسلحانه موجب کشته شدن سه و مجروحیت 23 تن شد، مسئولیت آن را بر عهده گرفت و این برای اولین بار بود که داعش رسما از حضور خود در داغستان پرده بر می داشت.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 2321

به "پلیس روسیه 7 عضو یک گروه افراط گرا را دستگیر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس روسیه 7 عضو یک گروه افراط گرا را دستگیر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید