وزیر خارجه عربستان: روابط کامل خود را با قطر از سر می گیریم

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه عربستان سعودی روز سه شنبه اظهار داشت که روابط دیپلماتیک و تجاری میان قطر و چهار کشور عربی (عربستان، بحرین، امارات و مصر) که پیشتر این کشور را تحریم نموده بودند، بار دیگر بطور کامل برقرار می گردد.

وزیر خارجه عربستان: روابط کامل خود را با قطر از سر می گیریم

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

در همین ارتباط، کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به همراه مصر در نشست شورای همکاری خلیج فارس برای خاتمه دادن به این بن بست دیپلماتیک یک توافقنامه همبستگی و ثبات امضا کردند.

لازم به ذکر است که چهار کشور عربی عربستان، مصر، امارات متحده عربی، و بحرین در ژوئن 2017 روابط تجاری و دیپلماتیک خود را با قطر قطع نموده و این کشور را تحت محاصره زمینی، دریایی و هوایی قرار دادند.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نیز در گزارشی به نقل از محمد بن سلمان ولیعهد سعودی اعلام نمود که نمایندگان کشورهای مشارکت کننده در نشست شورای همکاری خلیج فارس بیانیه ای برای تأکید بر همبستگی و ثبات امضا کردند. بن سلمان اقدام نمایندگان کشورهای مشارکت کننده برای امضای این بیانیه موسوم به بیانیه العلا را شجاعانه توصیف کرد.

لازم به ذکر است ولیعهد سعودی که در سخنرانی افتتاحیه این نشست با تقدیر از کمکهای کویت و آمریکا که منجر به همکاری همگان برای رسیدن به توافقی درباره بیانیه العلا شد، اتهامات واهی خود درباره ایران را تکرار کرد و خواهان وحدت کوشش ها برای مواجهه با چالش های منطقه ای به ویژه برنامه هسته ای و موشک بالستیک ایران شد که به ادعای وی مخرب بوده و نیروهای نیابتی ایران در منطقه مجری آنها هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 11791

به "وزیر خارجه عربستان: روابط کامل خود را با قطر از سر می گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه عربستان: روابط کامل خود را با قطر از سر می گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید