واکنش دبیر فدراسیون وزنه برداری به حضور یکتا جمالی در سومین مسابقه در سال 2021

به گزارش چاپار بلاگ، دبیر فدراسیون وزنه برداری در واکنش به این موضوع که آیا حضور در سه رویداد بزرگ جهانی در یک سال برای نوجوان ایرانی مشکل ساز نخواهد بود، گفت: به دو علت مسئله ای پیش نمی آید.

واکنش دبیر فدراسیون وزنه برداری به حضور یکتا جمالی در سومین مسابقه در سال 2021

محسن بیرانوند در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در مورد اینکه یکتا جمالی یکی از چهار وزنه بردار بانوی اعزامی به مسابقات جهانی تاشکند خواهد بود و آیا حضور در سومین رقابت جهانی در یک سال به او فشار مضاعف وارد نخواهد کرد، گفت: به دو علت خیر؛ آخرین مسابقه ای که جمالی در آن شرکت کرد، مهر ماه در نوجوانان جهان در جده بود و او فرصت ریکاوری و رسیدن به اوج دوباره را دارد. ضمن اینکه شرایط سنی جمالی طوری است که ظرفیت حضور در سه مسابقه در یک سال و فشار تمرینات را دارد. او نوجوان است و اگر مثلا در مورد یک ورزشکار 29 ساله این مسئله مطرح می شد، با یکتا جمالی فرق می کرد.

وی در مورد اینکه چقدر برای جمالی بعد از کسب دو مدال جهانی در رده های سنی نوجوانان و جوانان، احتمال کسب مدال بزرگسالان جهان را قائل است؟ اعلام نمود: الان در مورد بزرگسالان جهان صحبت می کنیم. جمالی در هر دو رویداد قبلی روی سکو رفته اما قطعا برای بزرگسالان کارش خیلی سخت تر از دو رویداد قبلی است. او در تاشکند با کسانی رقابت می نماید که هم شاید 10-15 سال از او بزرگتر بوده و هم سابقه شان برای حضور در مسابقات جهانی و تمرین در این رشته خیلی بیشتر است اما اینها چیزی از ارزش های جمالی کم نمی نماید. تا همین جای کار هم جمالی دو مدال بین المللی گرفته و کار فوق العاده ای در سال 2021 انجام داده است. همین که وی رکورد شخصی خودش و بعلاوه تجارب بین المللی اش را بالا ببرد، خیلی عالی است و تا ان شاءالله تا المپیک بعدی به اوج تجربه و آمادگی رسیده و به یکی از برترین های وزنه برداری جهان تبدیل گردد.

دبیر فدراسیون وزنه برداری در مورد شرایط پریسا جهانفکریان بعد از عمل جراحی گفت: شنید ه ام تمریناتش را تازه آغاز نموده و از آسیب دیدگی رها شده است. بعد از مسابقات جهانی تاشکند اگر شرایط جهانفکریان مناسب بود، حتما به اردوها دعوت خواهد شد.

بیرانوند در مورد شرایط سایر وزنه برداران بانوی اعزامی به جهانی تاشکند عنوان نمود: بهتر است در این خصوص با مربیان تیم صحبت کنید اما بچه های ما همین که در گروه A قرار بگیرند و جزو 15 نفر اول جهان باشند برای ما خیلی خوب است. ما اگر در رقابت با 4-5 نفر اول هر دسته برای کسب مدال برنز هم باشیم، این برای رشته نوپای وزنه برداری بانوان که کمتر از سه سال از فعالیت شان می گذرد، یک حرکت رو به جلو خواهد بود. این اتفاق خوبی برای وزنه برداری دختران ما است که در این زمان کم در دسته A با کسانی که سابقه 50 ساله در وزنه برداری دارند، رقابت نمایند. قطعا دختران ایران کار سختی در تاشکند دارند اما هرکدام آنها در مرحله اول رکورد خوبی را ثبت نمایند و در مرحله دوم رکورد ملی خود را افزایش دهند و بعد هم نیم نگاهی به مدال حتی در تک حرکت داشته باشیم، خوب است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 21005

به "واکنش دبیر فدراسیون وزنه برداری به حضور یکتا جمالی در سومین مسابقه در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش دبیر فدراسیون وزنه برداری به حضور یکتا جمالی در سومین مسابقه در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید