همکاری های علمی دانشگاه تهران و بنیاد مسکن در امور سیلاب ها کلید خورد

به گزارش چاپار بلاگ، دانشگاه تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت همکاری های مشترک علمی در امور سیلاب ها، 9 اردیبهشت 1398 تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.

همکاری های علمی دانشگاه تهران و بنیاد مسکن در امور سیلاب ها کلید خورد

به گزارش خبرنگاران، این تفاهم نامه در رابطه با همکاری های علمی، پژوهشی، فنی و آموزشی در زمینه آنالیز ابعاد کالبدی، فنی، اجتماعی، مالی و زیست محیطی بازسازی مجتمع های زیستی ناشی از پدیده سیلاب بین دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران و مهندس علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم نامه نظارت علمی بر فعالیت ها، پروژه ها و طرح های بنیاد در بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل در تخصص های مرتبط محورهای همکاری ها خواهد بود.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: تجربه همکاری و مشارکت در مناطق زلزله زده منجیل و سرپل ذهاب تجربه خوبی بوده است که همکاران دانشگاهی و دانشجویان نهایت کوشش خود را در این زمینه انجام دادند.

وی اضافه کرد: اما این همکاری نشان دهنده تمامی پتانسیل دانشگاه نبود. سعی ما بر این است تا در دانشگاه بین فعالیت های آموزشی و پژوهشی ارتباط برقرار کنیم. تجربه ما با بنیاد می تواند فراهم ساز زمینه همکاری با دانشگاه های دیگر نیز گردد.

رئیس دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: هرچه فرایند همکاری دانشگاه ها دقیق تر طراحی گردد، تجربه بهتری به همراه خواهد داشت. در موضوع سیل که با حکم رئیس جمهور هیأتی ویژه تشکیل شده است، دانشگاه ها به طور خودجوش وارد این مساله شده اند.

دکتی نیلی توضیح داد: این تفاهم نامه به همکاری ما با بنیاد مسکن شکل رسمی خواهد داد و به مردم ایران و جامعه این اطمینان را می دهد که همه امکانات کشور در خدمت حل مشکل آنها است. چون معتقدیم مردم در مواقع بحران نباید احساس نمایند که تنها هستند.

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر همکاری سایر دانشگاه ها در موضوع بحران اعلام کرد: اگر به ظرفیت همه دانشگاه ها احتیاج باشد، دانشگاه تهران هم از این ظرفیت استفاده می نماید و سایر دانشگاه ها را به همکاری تشویق خواهد نمود.

وی با اشاره به تفاهم نامه منعقده گفت: این تفاهم نامه در چهار محور نوشته شده است و نشان می دهد که در حوزه مسئولیت اجتماعی حرکت رو به جلو داریم و موضوع مسئولیت اجتماعی دانشگاه در کنار کلاس های درس و تدوین مقالات به گفتمان تبدیل شده است تا در این زمینه به مردم خدمتی ارائه گردد.

سپس مهندس علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: این یک همکاری واقعی است و یک مهر تأیید علمی بر فعالیت های بنیاد است و ما احتیاجمند این همکاری ها هستیم و تمایل داریم در زمینه های مختلف به ویژه در پدیده سیل های اخیر این همکاری صورت گیرد.

وی اضافه کرد: دانشگاه و بنیاد در گذشته نیز همکاری داشته اند و اخیراً در زلزله کرمانشاه نیز فعالیت های خوبی صورت گرفته است. این تفاهم نامه دارای شرایط مناسبی است، به ویژه نظارت علمی بر بازسازی و جابجایی روستاها که پدیده جدیدی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توضیح داد: هم چنین در زمینه آموزش به کارشناسان و مهندسین نظام فنی اجرایی که در آن مناطق مشغول به فعالیت هستند، ما احتیاجمند همکاری هستیم.

دکتر رحیمیان، معاون پژوهش وفناوری دانشگاه تهران نیز با بیان اینکه دانشگاه از گذشته ارتباط و همکاری خوبی با بنیاد مسکن داشته است، گفت: از زمانی که زلزله شمال کشور رخ داد، مؤسسه ای ایجاد شد و همکاری بنیاد از آن زمان با دانشگاه ها ادامه داشته است.

وی خاطر نشان کرد: در سیلاب های اخیر نیز پیشنهاد همکاری مطرح شد تا دانشگاه یار و بازوی علمی بنیاد گردد. در یک برهه زمانی دانشگاه ها به سمت فراوری مقاله روی آوردند، البته باید گفت در این زمینه پیروز عمل شده است.

دکتر رحیمیان اضافه کرد: ولی در سال های اخیر دانشگاه ها این رویکرد را دارند که باید در مسائل اجتماعی فعالیت داشته باشند. یکی از اهداف ما در دانشگاه تهران اخلاق و مسئولیت پذیری اجتماعی است و این همکاری و انعقاد تفاهم نامه در جهت دستیابی به این اهداف می تواند مؤثر قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 35

به "همکاری های علمی دانشگاه تهران و بنیاد مسکن در امور سیلاب ها کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری های علمی دانشگاه تهران و بنیاد مسکن در امور سیلاب ها کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید