هایکو ماس: روسیه درباره مسمومیت ناوالنی شرح ندهد تحریم می گردد

به گزارش چاپار بلاگ، وزیر خارجه آلمان ضمن اتهام زنی به روسیه در مورد عدم همکاری این کشور در ارتباط با مسمومیت الکسی ناوالنی، یک بار دیگر این کشور را به تحریم تهدید کرد.

هایکو ماس: روسیه درباره مسمومیت ناوالنی شرح ندهد تحریم می گردد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان مسکو را به تحریم در ارتباط با مسمومیت ادعایی الکسی ناوالنی مخالف روسیه تهدید کرد.

ماس در سخنانی در مجلس مرکزی آلمان گفت در صورت عدم ارائه شرح از سوی روسیه، تحریم های هدفمند و متناسب علیه مسئولانِ این اقدام غیرقابل اجتناب خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، وی با انتقاد از آنچه عدم همکاری مسکو در این خصوص خواند، گفت: بهتر است که روسیه نگذارد کار به آنجا برسد. این نقض جدی حقوق مدنی با عامل اعصاب شیمیایی است و ما قویاً معتقدیم نمی تواند بدون عواقب باقی بماند. فراوری، ساخت و نگهداری سلاح های شیمیایی نقض آشکار قوانین بین المللی است.

دیپلمات ارشد آلمان در ادامه گفت: از همین رو ما پاسخی هماهنگ را با شرکای خود در اتحادیه اروپا و همچنین در سازمان منع سلاح های شیمیایی در چند روز آینده هماهنگ خواهیم کرد.

الکسی آناتولیویچ ناوالنی یکی از رهبران تظاهرات های اعتراضی علیه دولت روسیه در سال های 2011 و 2012، روز 20 آگوست (30 مردادماه) هنگام پرواز از شهر تومسک در روسیه به سمت مسکو، پایتخت این کشور علائم بیماری از خود نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر امسک به بیمارستانی در این شهر منتقل شد.

از همان روز های اول این حادثه و پیش از آن که آزمایش و تحقیقی انجام گردد، غرب علیه روسیه موضع گیری کرد و انگشت اتهام را به سمت مسکو نشانه رفت.

ناوالنی پس از چند روز به درخواست آلمان به بیمارستانی در برلین منتاقل شد. دولت آلمان 12 شهریور اظهار داشت یک آزمایشگاه متعلق به ارتش این کشور شواهد انکارناپذیری در اختیار دارد که نشان می دهد ناوالنی توسط عامل اعصاب مسموم شده است.

این چهره مخالف در روسیه در ادعایی جدید و بدون هرگونه مدرکی تأکید نموده که پوتین پشت پرده مسمومیت وی قرار گرفته است.

مسکو با رد این اتهامات، بار ها از برلین خواسته مدارک خود در تایید آن را ارائه کند. اخیراً وزارت خارجه روسیه اظهار داشت از حضور متخصصان سازمان منع سلاح های شیمیایی برای انجام تحقیق مشترک با مسئولان روسی در مورد مسمومیت چهره مخالف دولت روسیه استقبال می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 9949

به "هایکو ماس: روسیه درباره مسمومیت ناوالنی شرح ندهد تحریم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هایکو ماس: روسیه درباره مسمومیت ناوالنی شرح ندهد تحریم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید