نفرات برتر مسابقه ساخت دختولوک ژئوپارک جهانی قشم معرفی شدند

به گزارش چاپار بلاگ، مدیر ژئوپارک جهانی قشم از معرفی نفرات برتر مسابقه ساخت عروسک دختولوک به عنوان یکی از مظاهر و نمادهای ملی و بومی جزیره و ژئوپارک جهانی قشم به مناسبت روز جهانی کودک خبر داد.

نفرات برتر مسابقه ساخت دختولوک ژئوپارک جهانی قشم معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا امری کاظمی بیان نمود: پس از سرانجام مراحل داوری، 10 اثر برتر از میان آثار ارسال شده توسط شرکت کنندگان در این مسابقه به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

وی ادامه داد: استفاده از سبک قدیمی در ساخت دختولوک، تنوع در رنگ و استفاده از ترکیب رنگ پارچه ها در دوخت، خلاقیت و ابتکار در طراحی و ساخت و نشان دادن هنر زنان قشمی و احیای آداب و رسوم قدیمی مهمترین شاخص هایی بودند که داوری آثار رسیده براساس آن انجام گرفت.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم شرح داد: برگزاری مسابقه ساخت دختولوک به مناسبت روز جهانی کودک و با هدف نمایش آداب و رسوم ساکانان جزیره و همچنین احیای بازی های بومی و محلی قشم برگزار گشت.

به گفته امری کاظمی؛ جلب توجه همگانی به اهمیت و احیای میراث ناملموس قشم با تمرکز به محدوده ژئوپارک جهانی قشم از دیگر اهداف این مسابقه بود.

وی ادامه داد: آثار برگزیده این مسابقه در بخش کودک موزه ژئوپارک جهانی قشم نگهداری خواهد شد و به نفرات برتر نیز جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

براساس این گزارش، دختولوک های ساخته شده توسط آمنه و فاطمه رضوانی، صدیقه اسحاقی، مهسا صابری به عنوان سه اثر برتر این مسابقه انتخاب شدند و عسل بازماندگان، آسیه هرمزی، فائزه آزاد، حسنی اسلامی، فاطمه خشک ریش، مریم برمه و عادله تکی زاده دیگر برگزیدگان این دوره از مسابقات بودند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 9921

به "نفرات برتر مسابقه ساخت دختولوک ژئوپارک جهانی قشم معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفرات برتر مسابقه ساخت دختولوک ژئوپارک جهانی قشم معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید