نظرسنجی انتخابات در فضای مجازی باید مجوز قانونی داشته باشد

به گزارش چاپار بلاگ، خبرنگاران/اصفهان رئیس پلیس فتا استان اصفهان با بیان اینکه نظر سنجی در خصوص انتخابات باید توسط مراجع قانونی مانند صدا و سیما و موسساتی که مجوز نظرسنجی در این زمینه دارند، انجام گردد، گفت: انجام نظرسنجی بدون مجوز در فضای مجازی خلاف ضوابط و مقررات بوده و با آنها برخورد قانونی می گردد.

نظرسنجی انتخابات در فضای مجازی باید مجوز قانونی داشته باشد

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگاران، در خصوص تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی، اظهار کرد: در حوزه تخلفات، بیشتر با موضوع نظر سنجی های بدون مجوز و انتشار اخبار و شایعاتی که برای مردم ایجاد تنش می نماید روبرو هستیم.

وی با اشاره به قانون انتخابات در خصوص انجام نظرسنجی ها، اضافه کرد: نظر سنجی باید توسط مراجع قانونی مانند صدا و سیما و موسساتی که مجوز نظرسنجی در این زمینه دارند انجام گردد، این درحالی است که در فضای مجازی شاهد انجام نظر سنجی هایی از جانب هواداران بعضی کاندیداها هستیم که اصالت و منبع آنها تعیین نیست.

وی تأکید کرد: انجام این نظرسنجی ها در فضای مجازی خلاف ضوابط و مقررات بوده و با آنها برخورد قانونی می گردد.

مرتضوی ادامه داد: تبلیغاتی که در فضای مجازی باعث بروز تنش، شایعات، زیر سوال بردن اصالت انتخابات، ایجاد شک و تردید برای مردم و تشویش اذهان عمومی می گردد نیز از مصادیق شاخص تخلفات انتخاباتی است که در این حوزه پلیس فتا پیگیری نموده و مصادیق را شناسایی می نماید تا با همکاری مقامات قضایی، برخوردهای لازم انجام گردد.

وی با اشاره به گزارش تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی به مقامات قضایی به وسیله پلیس فتا، ادامه داد: مسائلی مانند تخریب، توهین، تشویش و نوشتن مطالب کذب نسبت به یک کاندیدا یا جناح خاص نیز جزو تخلفات در فضای مجازی است که آنها را شناسایی و برخورد خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 2281

به "نظرسنجی انتخابات در فضای مجازی باید مجوز قانونی داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظرسنجی انتخابات در فضای مجازی باید مجوز قانونی داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید