میهمانان جشنواره ونیز باید 2 بار تست کرونا بدهند

به گزارش چاپار بلاگ، جشنواره فیلم ونیز فهرست مجموعه ای از پروتکل های ضد کرونایی را برای برگزاری هفتاد و هفتمین دوره خود در سایه ویروس کرونا را منتشر کرد.

میهمانان جشنواره ونیز باید 2 بار تست کرونا بدهند

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش ایسنا به نقل از ددلاین، جشنواره بین المللی فیلم ونیز اولین رویداد مهم سینمایی خواهد بود که از ماه مارس تا به امروز به صورت فیزیکی برگزار خواهد شد، اما به دلیل محدویت های سفری و همچنین موج جدید شیوع ویروس کرونا در سراسر اروپا، آسیا و امریکا شمار میهمانان خارجی جشنواره در مقایسه با دور های گذشته با کاهش چشمگیری همراه خواهد شد.

بسیاری از فعلان صنعت سینما که از پیش خود را مهیای حضور در ونیز می کردند حالا و با توجه به تغییر مکرر توصیه های مسافرتی و محدودیت ها، برای دریافت تصمیم نهایی خود تردید دارند.

ونیز همیشه یکی از سکو های پرتاپ مهم در معرفی آثار به جوایز سینمایی اسکار بوده است، اما ویروس کرونا سال جاری موجب کاهش محسوس حضور فیلم های آمریکایی در جشنواره شد، با این وجود برگزارنمایندگان توانسته اند برنامه نمایش خوبی با حضور آثار چهره های مولف سینمای هنری دنیا ترتیب دهند.

ایتالیا تا به امروز پیروز به مهار ویروس کرونا شده و موج دوم شیوع در این کشور شروع نشده، اما در هفته های اخیر موارد ابتلا در میان کشور های اروپایی، چون اسپانیا، فرانسه و بلژیک افرایش زیادی داشته و بریتانیا نیز اخیرا برای مسافران ورودی از فرانسه به این منطقه شرط قرنطینه قرار داده است.

بعضی مناطق ایتالیا هم از پیش، از مسافران از مبدا اسپانیا شرایط قرنطینه قرار داده اند. نیوزلند و استرالیا از جمله کشور هایی هستند که تا به امروز با افزایش دوباره موارد ابتلا به ویروس کرونا روبرو نشده اند، اما برزیل و آمریکا از این جهت دارای وخیم ترین شرایط هستند.

در فاصله دو هفته مانده با شروع جشنواره فیلم ونیز، مسئولان این رویداد سینمایی پروتکل هایی بهداشتی برای تمامی میهمانان جشنواره تعریف نموده اند، گرچه انجام تست کرونا تنها برای میهمانان خارج از اتحادیه اروپا الزامی است.

همه میهمانان ونیز 2020 که قصد دارند خارج از اتحادیه اروپا به جشنواره بیایند، ملزم به انجام تست کرونا سه روز پیش از سفر به ونیز هستند و جواب منفی تست کرونا به همراه دعوتنامه جشنواره در مرز های ورودی به کشور ایتالیا آنالیز می شوند و نسخه ای از جواب منفی تست کرونا نیز باید پیش از سفر به جشنواره ارسال گردد.

افرادی که از خارج از اتحادیه اروپا به ایتالیا سفر می نمایند و قصد دارند کمتر از 120 ساعت در جشنواره بمانند باید در فاصله 24 ساعت پس از ورود یک تست دیگر نیز بدهند که البته هزینه و هماهنگی این تست با جشنواره است. تست مثبت کرونا به معنای قرطنیه افراد خواهد بود.

افرادی که از خارج از اتحادیه اروپا به جشنواره می آیند و قصد دارند بیش از 120 ساعت در جشنواره بمانند یک تست کرونا پنج روز پس از رسیدن به ونیز با هزینه جشنواره انجام می دهند. افراد در طول زمانی که در انتظار دریافت جواب تست کرونا هستند باید همیشه از ماسک استفاده نمایند و فاصله اجتماعی را رعایت نمایند، ضمن این که از فعالیت های گردشگری اجتناب نمایند.

افراد از خارج از منطقه شِنگن که پیش از رسیدن به جشنواره برای مدت بیش از 14 روز در این منطقه بوده اند، نیازی به انجام تست های کرونا ندارند. همچنین میهمانان بریتانیایی نیز از انجام تست کرونا معاف شده اند.

جشنواره 9 ورودی خواهد داشت که در همه این وروی ها میهمانان مورد تب سنجی قرار می گیرند و افرادی با دمای بدن 37.5 درجه سانتی گراد و بالاتر مجوز ورود به محوطه جشنواره را نخواهند یافت. سالن های نمایش فیلم نیز پیش از پذیرش، مخاطبان را مورد تب سنجی قرار می دهد. همچنین مواد ضدعفونی نماینده در همه مکان های مرتبط با جشنواره در اختیار میهمانان قرار خواهد گرفت و بر اساس اعلام جشنواره تمامی مکان ها شامل سالن های نمایش، سرویس ها، اتومبیل ها و ... به صورت منظم تمیز می شوند و به هتل ها نیز توصیه شده از این قوانین پیروی نمایند.

قوانین فاصله گذاری اجتماعی در تمامی فعالیت های جشنواره رعایت می گردد و نمایش فیلم ها و نشست های خبری با کاهش تعداد جایگاه برگزار می گردد. روی فرش قرمز نیز عکاسان با فاصله از یکدیگر و میهمانان قرار می گیرند و در فوتوکال جشنواره در فضای باز نیز تعداد عکاسان کاهش یافته است.

سال جاری تماشای فرش قرمز جشنواره برای عموم مردم پیش بینی نشده و ستاره ها به هواداران خود امضاء نخواهند داد.

استفاده از ماسک در تمامی مکان های خارجی که رعایت فاصله احتماعی میسر نیست الزامی است و در تمامی مکان های داخلی جشنواره نیز همیشه باید مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از ماسک در هنگام ایستادن در صف، تماشای فیلم و حضور در نشست خبری اجباری است.

بلیت فروشی هفتاد و هفتمین جشنواره ونیز کاملا به صورت آنلاین انجام می گردد تا از ایجاد صف جلوگیری گردد و تمامی میهمانان پس از ورود به جشنواره و ساختمان ها ردیابی می شوند.

بر اساس اعلام مسئولان جشنواره ونیز، تعداد بروشو های کاغذی کاهش یافته و اطاعات عمدتا به صورت الکترونیکی در اختیار حاضران در جشنواره قرار می گیرد.

هفتاد و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز به عنوان اولین رویداد مهم سینمایی که پس از بحران دنیای کرونا به صورت فیزیکی برگزار می گردد، از تاریخ دوم سپتامیر (12 شهریور) با نمایش فیلم ایتالیایی روابط ساخته دنیله لوکه تی شروع به کار خواهد نمود و تا 12 سپتامبر (22 شهریور 1399) ادامه خواهد داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 6666

به "میهمانان جشنواره ونیز باید 2 بار تست کرونا بدهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میهمانان جشنواره ونیز باید 2 بار تست کرونا بدهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید