مقاله: فناوری ان اف سی (NFC) چیست، ان اف سی چیست، nfc چیست، nfc مخفف چیست؟

به گزارش چاپار بلاگ، دو دستاورد ان اف سی، مصرف انرژی بسیار کم و امنیت نسبی مناسب می باشد، اگر کسی بخواهد از طریق NFC به دستگاه شما رخنه نماید و یا در ارتباط NFC دستگاه شما با یک دستگاه دیگر اخلال به وجود بیاورد، بایستی بسیار به گجت شما نزدیک گردد که این کار بدون جلب توجه و مشکوک کردن شما، تقریباً ممکن نمی باشد.

مقاله: فناوری ان اف سی (NFC) چیست، ان اف سی چیست، nfc چیست، nfc مخفف چیست؟

آنتن NFC در حقیقت یک القاگر (Inductor) می باشد. القاگرها می توانند به گونه ای ساخته شوند که با همدیگر کار کنند؛ یعنی با جفت شدن متقابل. بنابراین وقتی میدان مغناطیسی یک القاگر از نزدیکی دیگری عبور نماید، یک جریان القایی در دومی ایجاد می گردد. یعنی یک انتقال انرژی بدون تماس؛ دقیقاً همان چیزی که برای NFC مناسب است.

از میان ارتباطات رادیویی موجود در اسمارتفون ها، NFC و بلوتوث بُرد کوتاه تری دارند. اولی در حد چند سانتی متر و دومی تا چند متر. فناوری NFC برای پرداخت های الکترونیکی بهتر بوده و بلوتوث برای انتقال فایل ها. فرکانس کاری NFC معادل 13.56 مگاهرتز می باشد که نسبت به بلوتوث با فرکانس 2.5 تا 2.5 گیگاهرتز خیلی کمتر است.

ان اف سی (NFC) به معنای ارتباط میدانی با بُرد کوتاه می باشد؛ مجموعه ای از استانداردها برای تلفن های هوشمند یا هر دو دستگاه دیگری که قرار است از طریق نزدیک شدن (فاصله صفر تا پنج سانتی متر) با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند. این مجموعه استانداردها شبیه 802.11b یا 802.11n برای Wi-Fi است، یعنی پروتکل هایی را برای ارسال و دریافت اطلاعات تنظیم می نماید.

منبع مقاله: فناوری ان اف سی (NFC) چیست، ان اف سی چیست، nfc چیست، nfc مخفف چیست؟

انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 21125

به "مقاله: فناوری ان اف سی (NFC) چیست، ان اف سی چیست، nfc چیست، nfc مخفف چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: فناوری ان اف سی (NFC) چیست، ان اف سی چیست، nfc چیست، nfc مخفف چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید