مسکو: استفاده از حمله پهپادی یمن برای تشدید تنش ها پیرامون ایران غیرسازنده است

به گزارش چاپار بلاگ، وزارت خارجه روسیه سوء استفاده از مساله حملات پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی برای افزایش تنش ها پیرامون ایران را غیرسازنده و غیرقابل قبول خواند.

مسکو: استفاده از حمله پهپادی یمن برای تشدید تنش ها پیرامون ایران غیرسازنده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه روسیه در واکنش به فضاسازی های مقامات آمریکایی و ادعاهای این کشور در زمینه ارتباط ایران با حمله پهپادی به تاسیسات عربستان سعودی تاکید نمود که استفاده از این موضوع برای تشدید تنشها پیرامون موضوع ایران غیرسازنده است.

وزارت خارجه روسیه در عین حال حمله پهپادی اخیر به تاسیسات شرکت نفتی آرامکو در عربستان سعودی را قویا محکوم نموده است.

براساس گزارش اینترفکس، وزارت خارجه روسیه همچنین تاکید نموده است که مسکو بحثها راجع به اقدام متقابل نظامی علیه ایران به خاطر حمله به پالایشگاههای نفتی عربستان سعودی را را غیرقابل قبول می داند.

کرملین (کاخ ریاست جمهور روسیه) نیز یکشنبه شب به وقت تهران در واکنش به حمله به تاسیسات نفتی عربستان، آن را رویدادی هشدار دهنده برای بازارهای نفتی دنیا خوانده بود.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین همچنین گفت که حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی تاثیر منفی بر بازارهای دنیای نفت خواهد گذاشت.

سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه درباره اتهامات مقامات آمریکایی درباره حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان گفت: 5 سال است یمن درگیر جنگ است و ائتلاف سعودی ها با پشتوانه کشورهای غربی مرتکب جنایات جنگی بسیاری در یمن شدند و طبیعی است که مردم یمن و نیروهای نظامی یمن برای متوقف کردن این جنایات واکنش داشته باشند.

موسوی اینگونه فرافکنی ها و حرف ها را رد کرد و اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به صراحت اعلام نموده از مردم یمن و حقوق آنها دفاع می نماید ولی اینکه اینگونه حملات و اقدامات دفاعی را به جمهوری اسلامی ایران نسبت بدهند، در راستای همان دروغ حداکثری آمریکایی هاست.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 297

به "مسکو: استفاده از حمله پهپادی یمن برای تشدید تنش ها پیرامون ایران غیرسازنده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: استفاده از حمله پهپادی یمن برای تشدید تنش ها پیرامون ایران غیرسازنده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید