مرمت و سامان دهی 3 اثر تاریخی در شبستر

به گزارش چاپار بلاگ، معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از مرمت و سامان دهی حمام تاریخی تسوج، عمارت اربابی تیل و خانه جهادی دیزج خلیل از توابع شهرستان شبستر اطلاع داد.

مرمت و سامان دهی 3 اثر تاریخی در شبستر

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، علیرضا قوچی عصر روز چهارشنبه 10 اردیبهشت ضمن اعلام این خبر، گفت: طی بازدیدهایی از حمام تاریخی تسوج، عمارت اربابی تیل و خانه جهادی دیزج خلیل شهرستان شبستر انجام شد، اقدامات لازم برای تسریع امور مربوط به این سه اثر تاریخی در دستور کار نهاده شد.

او با اشاره به اینکه تملک حمام تاریخی تسوج بصورت مشترک به شهرداری تسوج و سازمان اوقاف استان تعلق دارد، از آنالیز فرایند عملیات مرمت و سامان دهی این اثر تاریخی طی بازدیدهای اخیر اطلاع داد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای رسالت حفاظتی و صیانتی خود طی چند مرحله مرمت این حمام تاریخی را انجام داده اما با توجه به مشارکتی بودن عملیات فوق، مراحل محوطه سازی و اجرای دیوار حائل که تا به امروز انجام نشده می بایست توسط شهرداری در اسرع وقت اجرا گردد.

قوچی در ادامه از برنامه های آینده مرمتی این اداره کل با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500میلیون ریال در حمام تاریخی تسوج اطلاع داد.

معاون میراث فرهنگی استان به فرایند مرمت عمارت اربابی روستای تاریخی تیل از توابع شهرستان شبستر اشاره نمود و گفت: بخش عمده مرمت عمارت اربابی روستای تاریخی تیل نیز با مشارکت بخش خصوصی و اداره کل میراث فرهنگی صورت گرفته است که تکمیل مرمت این اثر تاریخی نیز طی سال 99 با نظارت این اداره کل تداوم خواهد داشت.

قوچی در انتها از پیگیری ثبت درختان کهنسال و قنات دیزج خلیل اطلاع داد و گفت: مرمت خانه جهادی دیزج خلیل طی چند مرحله توسط این اداره کل صورت گرفته و طی امسال مراحل آینده مرمتی آن با اعتباری بالغ بر 120 میلیون تومان تداوم خواهد داشت، با توجه به اینکه بنا خانه جهادی دیزج خلیل و عرصه آن به ثبت رسیده است، لذا این اداره کل ثبت چند درخت کهنسال و قنات این عرصه را نیز در دستور کار قرار داده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 3677

به "مرمت و سامان دهی 3 اثر تاریخی در شبستر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت و سامان دهی 3 اثر تاریخی در شبستر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید