لیگ ملت های والیبال، برتری ایران مقابل هلند در نخستین رویارویی تاریخ دو تیم

به گزارش چاپار بلاگ، تیم ملی والیبال ایران در ادامه مسابقات لیگ ملت های 2021 به مصاف تیم هلند رفت و پیروز شد مقابل این تیم به پیروزی برسد.

لیگ ملت های والیبال، برتری ایران مقابل هلند در نخستین رویارویی تاریخ دو تیم

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی والیبال ایران در بازی سوم خود از لیگ ملت های 2021 که در ایتالیا برگزار می شود از ساعت 14:30 امروز یکشنبه به مصاف هلند رفت. این نخستین رویارویی دو تیم در رویدادهای مهم بین المللی بود که با برتری 3 بر صفر ایران به سرانجام رسید.

آلکنو پیش از آغاز بازی به دلیل گلودرد میلاد عبادی پور و درد شانه امیر غفور، تصمیم گرفت به این دو بازیکن استراحت بدهد و مرتضی شریفی و بردیا سعادت جایگزین شدند. بازگشت سعید معروف و محمدرضا حضرت پور نیز، خبر خوبی برای کادر فنی و علاقمندان به والیبال بود.

ولادیمیر آلکنو، سرمربی روس تیم ملی ایران برای آغاز این بازی و پس از 2 شکست مقابل ژاپن و روسیه از امیرحسین اسفندیار، میثم صالحی، علی اصغر مجرد، محمد موسوی، محمد وادی، صابر کاظمی و آرمان صالحی (لیبرو) استفاده کرد.

هلند این بازی را بدون نیمیر عبدالعزیز، ماشین امتیازگیری خود آغاز کرد که شاید همچنان از بازی 5 سته روز گذشته مقابل ژاپن خسته بود اما در اواسط ست نخست، همزمان با ورود سعید معروف به زمین ایران، وارد بازی شد.

تیم ایران، آغاز خوب و امیدوارکننده ای داشت و از همان ابتدا از حریف اروپایی پیش افتاد. حمله و دفاع روی تور، عوامل برتری ایران در ست نخست بود. تیم ایران در ست نخست 25 بر 18 برنده شد.

تیم ایران در سرانجام ست نخست 11 امتیاز از اسپک، 3 امتیاز از دفاع روز تور، 3 امتیاز سرویس و 8 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. هلندی ها نیز 8 امتیاز از اسپک، 3 پوئن سرویس و 7 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

با ورود به روز سوم مسابقات، اعتماد به نفش مشهودی در حرکات بازیکنان ایران دیده می شد. تنوع پاس های وادی بیشتر شده بود و اسپکرهای قدرتی، مشارکت بیشتری در حمله داشتند. دو خطای سرویس امیرحسین اسفندیار از نکات قابل توجه این بازی تا ابتدای ست دوم بود. آلکنو از سعید معروف و بردیا سعادت در قالب دو تعویضه سنتی تیم ملی استفاده می کرد. حملات موثر ایران به ویژه استفاده بیشتر از مهاجمان سرعتی، برتری را تا امتیاز سرانجامی برای ایران حفظ کرد. تیم ایران در ست دوم هم 25 بر 23 برنده شد.

تیم ایران در سرانجام ست دوم 24 امتیاز از اسپک، 6 امتیاز از دفاع روز تور، 4 امتیاز سرویس و 15 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. هلندی ها نیز 16 امتیاز از اسپک، 2 امتیاز از دفاع، 5 پوئن سرویس و 17 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

تصور پیروزی آسان ایران مقابل هلند با نوسان ترکیب تیم ملی و حضور بازیکن شاخصی مثل نیمیر عبدالعزیز در تیم حریف، کمی دور از ذهن بود ولی بازیکنان کم تجربه ولی پرانگیزه ایران به این خواسته، جامه عمل پوشاندند. تیم ایران اگرچه اشتباهات بیشتری داشت ولی در اسپک و دفاع، کاملا برتر از برتر هلند نشان دادند. شاگردان روبرتو پیاتزا در امتیاز 20 خود را به ایران رساندند. بازی تا امتیاز 28 مساوی پیش رفت و در نهایت 30 بر 28 به سود ایران به سرانجام رسید.

تیم ایران در سرانجام این بازی 44 امتیاز از اسپک، 9 امتیاز از دفاع روز تور، 7 امتیاز سرویس و 20 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. هلندی ها نیز 35 امتیاز از اسپک، 3 امتیاز از دفاع، 5 پوئن سرویس و 26 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

تیم ملی ایران در بازی بعدی خود از ساعت 14:30 روز پنجشنبه 13 خرداد به مصاف کانادا می رود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 16091

به "لیگ ملت های والیبال، برتری ایران مقابل هلند در نخستین رویارویی تاریخ دو تیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ ملت های والیبال، برتری ایران مقابل هلند در نخستین رویارویی تاریخ دو تیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید