لندن: می خواهیم برجام را زنده نگه داریم!

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگاران، دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس امروز سه شنبه و به دنبال بیانیه تأمیل برانگیز 3 کشور اروپائیِ طرف ایران در توافق بین المللی سال 2015 موسوم به برجام در پیغام هائی در مورد نطق پارلمانی خود در مجلس عوام کشورش در این باره توئیتری نوشت: نمایندگان را درباره چرائی فعال سازی این مکانیسم در جریان گذاشتم.

لندن: می خواهیم برجام را زنده نگه داریم!

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید. از شهرهای زیبایی همچون لندن و منچستر دیدن کنید، سوار چرخ فلک چشم لندن شوید و از تعطیلات حسابی لذت ببرید.

وزیر خارجه انگلیس در این خصوص ادعا کرد: می خواهیم توافق هسته ای با ایران را زنده نگه داریم. اگر ایران اراده این کار را داشته باشد، لندن از توان دیپلماتیک خود استفاده می نماید تا در همکاری با شرکاء راستا رو به جلوئی را ترسیم نماید.

شایان ذکر است، در 8 ماه می سال 2018 (18 اردیبهشت ماه سال 1397) دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبر خروج یکجانبه واشنگتن از برجام را همراه با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام نمود.

متعاقب این اقدام خصمانه واشنگتن، ایران پس از بیش از یک سال صبر راهبردی تا کنون در 5 مرحله و بر اساس مادتین 26 و 36 مصرح در برجام بعضی از تعهداتش را ذیل این توافقنامه محدود نموده است.

این در حالیست که 3 کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه ساعاتی پیش از فعال شدن مکانیسم ماشه خبر دادند.

این 3 کشور در بیانیه ای با اشاره به عدول مرحله به مرحله ایران از تعهدات برجامی خود نوشتند که به دلیل اقدام های ایران چاره ای نمانده جز اینکه مکانیسم ماشه را فعال کنیم.

بر اساس بند 37 برجام، اگر هر یک از سه کشور اروپایی امضاکننده توافق اتمی (بریتانیا، آلمان و فرانسه) به این نتیجه برسند که ایران توافق را نقض نموده می توانند فرایند آنالیز اختلاف را به جریان بیندازند که ظرف مدتی کمتر از 65 روز این مسئله به شورای امنیت ارجاع داده خواهد شد و این نهاد ممکن است از سرگیری سریع تحریم ها علیه ایران را تصویب کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 1900

به "لندن: می خواهیم برجام را زنده نگه داریم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن: می خواهیم برجام را زنده نگه داریم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید