فاصله دریافت دانش آموزان از مدرسه می تواند به خودکشی و بزهکاری منجر شود

به گزارش چاپار بلاگ، خبرنگاران/بوشهر مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: وقتی دانش آموز از محیط مدرسه فاصله می گیرد ممکن است مشکلاتی چون قتل و خودکشی تا بزهکاری و مسائل جسمی یا اخلاقی به سراغ او بیاید.

فاصله دریافت دانش آموزان از مدرسه می تواند به خودکشی و بزهکاری منجر شود

علیمراد کرمی در نشست با خبرنگاران مطرح نمود: برای ما راحت تر است که آموزش به صورت مجازی برگزار شود امّا برای معلمان وظیفه شناس دردسر مضاعفی است که بخواهند شب و روز درگیر باشند.

وی گفت: در حالی که برای ما به عنوان متولیان امر بسیار راحت است که به سمت آموزش مجازی پیش برویم، ولی دغدغه داریم. دغدغه ما این است که در آینده مسائل فراوانی دامن گیر جامعه می شود و دانش آموزان ما علاوه بر اینکه ممکن است سواد لازم را نداشته باشند ممکن است مسائل روحی، روانی و جسمی متعددی برای آنها حادث شود.

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر اظهار کرد: این آسیب ها ناشی از آن است که دانش آموز در مدرسه حضور ندارد. هنگامی که دانش آموز به مدرسه می آید، معلم، مدیر، مشاور و همکلاسی های او در کنارش حضور دارند و خود یک سوپاپ اطمینان برای دانش آموز است اما وقتی دانش آموز از محیط مدرسه فاصله می گیرد ممکن است مسائل روحی و روانی متعددی سراغ او بیاید. از قتل و خودکشی تا بزهکاری و مسائل جسمی یا اخلاقی.

کرمی شرح داد: اگر برای دانش آموز اتفاقی بیفتد نه تنها خود او درگیر است بلکه خانواده، مدرسه، آموزش و پرورش، فضای مجازی، خانواده ها و بسکمک از نهادها درگیر آن هستند. ما باید به سمتی برویم که به دانش آموزان خود یاد بدهیم به چه شکل و سبک و سیاقی از خود محافظت نمایند تا زمانی که بتوانیم آموزش های حضوری را در سطح مدرسه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اقرار می کنم برای شرایط آموزش مجازی آماده نبودیم، اضافه نمود: شرایط بسیار خاصی بود و نه ما آماده بودیم و نه اینکه ذهنیت و تجربه ای در این زمینه داشتیم، حتی در سطح کشور و حتی جهان چنین تجربه آموزشی وجود نداشت. ما با یک مسئله نوظهوری روبرو شدیم و در یک زیست بوم جدید قرار گرفتیم که باید مدیریت می کردیم.

این مسئول ادامه داد: معلم ما آماده نبود، معلمی که سال های سال به روش سنتی آموزش می داد و بعضی از معلمان ما اصلا در فضای مجازی حضور نداشتند و آمادگی تولید محتوا را نداشتند؛ به همین خاطر هم مسائلی برای ما ایجاد شد ولی بسکمک از معلمان ما آشنا بودند و دیگر معلمان نیز در حد توان خود را به روز کرده و خود را با شرایط تطبیق دادند و موردی پیش نیامد.

علیمراد کرمی بیان نمود: در حال حاضر از لحاظ تولید محتوا مسئله ای نداریم چون در سطح کشور محتوای بسیار خوب زیادی تولید شده است که حتی اگر تا سال دیگر محتوایی تولید نکنیم باز هم به مشکل بر نخواهیم خورد. فقط در نحوه ارائه محتوا در بستر شبکه شاد مسائلی وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر شرح داد: اپلیکیشن شاد دائم در حال به روز شدن است و شاد 3 نیز آمده و بسکمک از مسائل قبلی در سیستم برطرف شده. ولی باز هم نیاز است دست این طفل که الان به یک کودک تبدیل شده را بگیریم و نمی توانیم آن را رها کنیم. ان شالله بتوانیم با حمایت هایمان کمک کنیم در سال آینده اگر ویروس کرونا از جامعه رخت بربندد بتوانیم از این ظرفیت به عنوان یک وسیله کمک آموزشی قوی در کنار آموزش های حضوری استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 12622

به "فاصله دریافت دانش آموزان از مدرسه می تواند به خودکشی و بزهکاری منجر شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاصله دریافت دانش آموزان از مدرسه می تواند به خودکشی و بزهکاری منجر شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید