عراق گفت وگو با معترضان را شروع کرد

به گزارش چاپار بلاگ، نخست وزیری عراق خاطرنشان کرد که گفت وگو با معترضان در این کشور را شروع نموده و قرار است خواسته های مشروع آن ها را آنالیز کند.

عراق گفت وگو با معترضان را شروع کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق برای بازگشت آرامش به بعضی از شهرهای عراقی که برای سومین روز متوالی شاهد تظاهرات هستند، کوشش می نماید.

دفتر نخست وزیر عراق پنجشنبه (11 مهر) در بیانیه ای اعلام نمود که عبدالمهدی به منظور آنالیز خواسته های معترضان، ارتباط با نمایندگان آن ها را شروع نموده است.

در این بیانیه آمده است که عبدالمهدی برای رسیدن به آنچه که خواسته های مردم و گروه جوانان عراق را محقق می نماید، به این تماس ها و ارتباط با این نمایندگان ادامه می دهد تا اوضاع آرام شده و شرایط به حال عادی برگردد.

دفتر نخست وزیری عراق حتی برای تماس با معترضان و شنیدن نظرات و خواسته های آنان، شماره تماس هایی را به این منظور در نظر گرفته است.

دیروز چهارشنبه رؤسای سه گانه عراق (نخست وزیری، ریاست جمهوری و ریاست مجلس) برای آنالیز تحولات اخیر و شرایط به وجود آمده در این کشور نشست فوری تشکیل دادند.

در این نشست فوری تصمیم گرفته شد برای آنالیز مطالبات مشروع معترضان در عراق کمیته رسمی تشکیل گردد.

در انتها این نشست محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق مکلف شد که با رؤساء و نمایندگان افراد شرکت کننده در تظاهرات اخیر دیدار نموده و خواسته های آن ها را بشنود.

حلبوسی امروز پنجشنبه به همین دلیل با نمایندگان طرف های معترض در ساختمان مجلس دیدار کرد و آن ها نیز مطالبات خود را به وی ارائه کردند.

دولت عراق همزمان با ایجاد کانال گفت وگو با معترضان، اعلام نمود که اجرای قانون بیمه (تأمین اجتماعی) را شروع نموده است تا بدین طریق بخشی از خواسته های معترضان که خواهان بهبود شرایط اجتماعی و مالی نیز هستند، برآورد کند.

شورای امنیت ملی عراق نیز امروز اعلام نمود که 1000 کارمند دولتی را به دلیل داشتن پرونده های اختلاس و حیف و میل بیت المال از کار برکنار نموده است.

مبارزه با فساد، بهبود خدمات رسانی و افزایش اشتغال از جمله مطالبات عمومی معترضان عراقی است که از روز سه شنبه به خیابان ها آمده اند و خواهان اقدامات جدی دولت در این زمینه شده اند.

بعضی از معترضین که به نظر می رسد مساله اصلی آنها مطالبات مردم عراق نیست، کوشش نموده اند تظاهرات را به خشونت بکشند. درباره کشته های تظاهرات های اخیر آمارهای مختلفی منتشر شده، بعضی منابع تعداد کشته شدگان در این ناآرامی ها را 17 و بعضی دیگر 27 نفر ذکر نموده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 494

به "عراق گفت وگو با معترضان را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق گفت وگو با معترضان را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید