عدنان الزرفی: اولویت دولت فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات آزاد است

به گزارش چاپار بلاگ، نخست وزیر مامور تشکیل کابینه جدید عراق اولویت دولت این کشور را فراهم کردن مقدمات لازم برای برگزاری انتخاب آزاد و شفاف طی یک بازه زمانی در نهایت یک ساله دانست.

عدنان الزرفی: اولویت دولت فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات آزاد است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره قطر، عدنان الزرفی که صبح امروز از سوی برهم صالح رئیس جمهور عراق مامور تشکیل کابینه شده بود بعد از دیدار با محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق اولویت اصلی خود را برگزاری انتخابات شفاف و سالم در این کشور دانست و وعده داد که در یک بازه زمانی نهایت یک ساله تمام تلاش خود را در این جهت به کار می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به خواسته ها و مطالبات معترضان عراقی اشاره کرد و در عین حال گفت از امنیت تظاهرات کنندگان و فعالان حمایت خواهد کرد.

نخست وزیر مامور تشکیل کابینه جدید عراق با هدف جلب نظر تظاهرات کنندگان عراقی همچنین وعده داد کسانی را که معترضان را هدف قرار دهند مورد پیگرد و تحت تعقیب قرار خواهد داد.

در عین حال ویدیویی در شبکه های اجتماعی به نمایش گذاشته شده که در آن شماری از معترضان با نخست وزیری عدنان الزرفی مخالفت می کنند.

الزرفی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که نهایت تلاش خود را برای مقابله با کرونا و شیوع آن بر اساس متدهای علمی متداول در جهان به کار خواهد بست.

نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق همچنین انحصار سلاح را در دست دولت دانست و تاکید کرد که تلاش خواهد کرد که سلاح محدود در اختیار دولت باشد و با هر پدیده مسلحانه مبارزه خواهد کرد.

عدنان الزرفی در ادامه رایزنی های سیاسی برای تشکیل کابینه خود امشب با محمد الحلبوسی رئیس مجلس و عادل عبدالمهدی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 3107

به "عدنان الزرفی: اولویت دولت فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات آزاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدنان الزرفی: اولویت دولت فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات آزاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید