طرح مالیات بر خانه های خالی برگشت خورد!

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگاران، عباسعلی کدخدایی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: ضمن قدردانی از انگیزه و زحمات نمایندگان در تصویب مصوبات مربوط به معیشت مردم، طرح دو فوریتی اصلاح ماده (54 مکرر) قانون مالیات های مستقیم مورد آنالیز نهاده شد که به دلیل وجود چند ابهام و برای تضمین بهتر حقوق مردم مقررشد پس از برطرف ابهامات توسط مجلس، نظر نهایی اعلام گردد.

طرح مالیات بر خانه های خالی برگشت خورد!

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

بر اساس این گزارش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی 15 مرداد در جریان آنالیز جزئیات طرح دو فوریتی مالیات بر خانه های خالی مقرر کردند واحدهای مسکونی خالی در شهرهای بیش از یک صد هزار نفر جمعیت مشمول مالیات بر درآمد اجاره شوند.

بنابر ماده واحده این طرح، ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم به این ترتیب اصلاح شد؛ مالکان هر واحد مسکونی واقع در کلیه شهرهای بالای یکصد هزار نفر جمعیت که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور موضوع تبصره (7) ماده (169) مکرر این قانون، در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از چهار ماه به عنوان خانه خالی شناسایی شوند، به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور، بدون لحاظ معافیت های تبصره (11) ماده (53) این قانون، به صورت ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره می گردد.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 7485

به "طرح مالیات بر خانه های خالی برگشت خورد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح مالیات بر خانه های خالی برگشت خورد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید