شایعات در ارتباط با رهبر کره شمالی ادامه دارد

به گزارش چاپار بلاگ، چند روز بعد از گزارش سی ان ان در خصوص شرایط بحرانی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، این بار دیلی میل از رسانه های انگلیسی به نقل از یک روزنامه نگار هنگ کنگی ادعا کرد که کیم فوت شده است خبری که تا کنون از سوی هیچ مرجع رسمی در منطقه تایید نشده است.

شایعات در ارتباط با رهبر کره شمالی ادامه دارد

دیلی میل، معاون مدیر تلویزیون ماهواره ای هنگ کنگ اعلام نموده است که منابع بسیار محکمی به وی گفته اند که کیم جونگ اون درگذشته است، این شایعات روز گذشته نیز وجود داشت اما در طول روز گذشته، رسانه های کره شمالی در این مورد سکوت اختیار نموده و هیچ واکنشی نشان ندادند.

همزمان یک تارنمای اینترنتی ژاپنی به نام شوکان گندای (Shukan Gendai) نیز ادعا نموده است که رهبر کره شمالی پس از انجام عمل جراحی قلب در حالت نباتی قرار گرفته است.

از سوی دیگر رسانه های منطقه روز گذشته اعلام کردند چین تیمی را به همراه متخصصان پزشکی برای مشاوره در خصوص شرایط سلامتی رهبر کره شمالی به پیونگ یانگ اعزام نموده است.

در چین رسانه های رسمی حزب کمونیست این کشور که روابط نزدیکی با حزب کارگران کره شمالی دارند تا کنون در خصوص شایعات مربوط به سلامتی کیم سکوت نموده اند یک مقام حزب کمونیست چین هفته گذشته گفته بود معتقد است سلامتی کیم مسئله ای ندارد و جای نگرانی نیست.

رسانه های دولتی کره شمالی اخیراً گزارشی در خصوص ارسال نامه های دیپلماتیک کیم و یا ارسال هدایا به شهروندان منتشر نموده اند اما از انتشار گزارش یا عکس هایی در خصوص فعالیت های عمومی وی خودداری نموده اند روز چهارشنبه، رسانه های دولتی کره شمالی اعلام کردند که کیم پیغامی برای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه ارسال نموده است کیم در این پیغام از رییس جمهوری سوریه بابت پیغام تبریک به مناسبت سالگرد تولد پدربزرگش تشکر نموده است.

با این حال در دو هفته گذشته هیچ گزارشی درباره سفرهای رهبر کره شمالی یا عکس هایی از فعالیت های عمومی وی توسط رسانه های دولتی نزدیک به رهبر این کشور منتشر نشده است.

رهبر 36 ساله کره شمالی آخرین بار در 11 آوریل (23 فروردین) در انظار عمومی ظاهر شد زمانی که در جلسه حزب کارگران کشورش خواهان تدابیر شدید علیه ویروس کرونا شده بود، اما عدم حضور وی در مراسم بزرگداشت 108 امین سالگرد تولد کیم ایل سونگ در 15 آوریل (27 فروردین)، برآورد هایی را در خصوص سلامت وی برانگیخته است وی از زمان تصدی مقام رهبری کره شمالی در اواخر سال 2011، سابقه نداشته است در این مراسم شرکت نکند.

غیبت های کیم از انظار عمومی پدیده نادری نیست، برای مثال وی اوایل امسال پس از 21 روز غیبت در انظار حاضر شد در سال 2014 نیز کیم حدود یک ماه از چشم عموم ناپدید شد اما دوباره ظاهر شد بعداً تأیید شد که پزشکان کیستی را از ناحیه مچ پای او خارج نموده اند.

کیم جونگ اون در سال 2011 میلادی و پس از درگذشت پدرش کیم جونگ ایل بر اثر حمله قلبی، به قدرت رسید.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 4827

به "شایعات در ارتباط با رهبر کره شمالی ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایعات در ارتباط با رهبر کره شمالی ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید