ابعاد و زوایا خرید آپارتمان در منطقه 3 تهران

به گزارش چاپار بلاگ، یکی از مناطق خوب برای خرید آپارتمان و سرمایه گذاری در بخش مسکن، منطقه 3 تهران است. این بخش که در شمال شرقی تهران قرار گرفته است از نظر موقعیت جغرافیایی، دسترسی به امکانات رفاهی و دسترسی به حمل و نقل عمومی شرایط خوبی دارد.

ابعاد و زوایا خرید آپارتمان در منطقه 3 تهران

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

یکی از مناطق خوب برای خرید آپارتمان و سرمایه گذاری در بخش مسکن، منطقه 3 تهران است. این بخش که در شمال شرقی تهران قرار گرفته است از نظر موقعیت جغرافیایی، دسترسی به امکانات رفاهی و دسترسی به حمل و نقل عمومی شرایط خوبی دارد. همین عوامل باعث شده این منطقه به گزینه ای مناسب برای خرید ملک تبدیل گردد. پیش از انتخاب و خرید خانه در تهران باید با منطقه بیشتر آشنا شوید و از قیمت خانه ها هم اطلاع پیدا کنید.

منطقه 3 تهران و امکانات آن

منطقه 3 از شمال به بزرگراه شهید مدرس، بزرگراه صدر و بزرگراه شهید چمران، از شرق به خیابان پاسداران و از جنوب به بزرگراه رسالت و بزرگراه همت محدود می گردد. وجود همین بزرگراه ها باعث شده دسترسی خانه های منطقه 3 به تمامی نقاط تهران آسان باشد.

منطقه 3 تهران 12 محله دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از: قلهک، قبا، حسن آباد زرگنده، آرارات، اختیاریه، دیباجی، امانیه و دروس. شهرداری به این منطقه توجه ویژه ای نشان داده و امکانات جذابی برای ساکنین آن تدارک دیده است. بوستان های فراوانی در این منطقه وجود دارد که معروف ترین آن پارک آب و آتش است. وجود مراکز آموزش عالی مانند دانشگاه الزهرا و کتابخانه و فرهنگ سراهای فراوان مانند ارسباران و آفتاب نیز منطقه 3 را از نظر فرهنگی تبدیل به منطقه ای مناسب نموده است.

از نظر درمانی نیز در این منطقه امکانات خوبی وجود دارد. بیمارستان های خاتم الانبیا، بقیه الله اعظم، بچه ها مفید و بیمارستان تخصصی کلیه شهید هاشمی نژاد تنها تعدادی از مراکز درمانی متعدد این منطقه هستند.

در این منطقه سفارتخانه ها و ساختمان های دیپلماتیک زیادی وجود دارد و همین باعث شده از نظر امکانات و زیرساخت به آن توجه ویژه ای گردد. تمام این عوامل دست به دست هم داده تا منطقه 3 را به یکی از بهترین مناطق برای خرید آپارتمان تبدیل کند. اما قیمت نیز معیار مهم دیگری است که باید در نظر گرفته گردد. سامانه هوشمند کیلید به کاربران این امکان را می دهد تا با وارد کردن کد پستی در بخش قیمت خانه شما از قیمت خانه شان آگاه شوند و برای فروش درست تصمیم بگیرند.

قیمت خرید آپارتمان در منطقه 3

متراژ زیر 85 متر:

میانگین قیمت خانه هایی با متراژ زیر 85 در منطقه 3 بر اساس معاملات شش ماهه اول سال 97 چیزی حدود 13 میلیون و چهارصد هزار تومان به ازای هر متر مربع است. در هفت سال گذشته 9118 معامله ملکی مربوط به خانه هایی با متراژ زیر 85 متر اجرا شده که تقریبا بیش از نیمی از آن به خانه هایی با عمر بالای 5 سال تعلق دارد. این آمار نشان دهنده آن است که تمایل افراد به خرید خانه های نوساز با متراژ پایین کمتر از خانه هایی با سن بالاتر است.

از طرفی میانگین قیمت خرید آپارتمان هایی با عمر بالای 5 سال در هفت سال گذشته حدود 439 میلیون تومان و برای آپارتمان های نوساز حدود 689 میلیون تومان بوده است. همین نشان می دهد که خانه های نوساز این منطقه به شکل قابل توجهی گران تر از خانه های 5 ساله و پیرتر هستند. با توجه به قیمت های فعلی برای خرید خانه ای با متراژ زیر 85 متر مربع در این منطقه باید حدود 800 میلیون تا یک میلیارد تومان سرمایه داشته باشید.

متراژ بین 85 تا 150 متر:

هرچند که در هفت سال گذشته میانگین قیمت ملک برای خانه های 85 تا 150 متری 7 میلیون و دویست هزار تومان بوده، اما آنالیز آمار معاملات نیمه اول سال 97 نشان می دهد این رقم تا 11 میلیون و هشتصد و نود هزار تومان افزایش پیدا نموده است.

با توجه به 1662 معامله نیمه اول سال جاری میانگین قیمت آپارتمان در این منطقه در بازه متراژ ذکر شده چیزی حدود یک میلیارد و سیصد میلیون تومان است. در این منطقه خانه های نوساز و خانه های بالای 5 سال ساخت تفاوت قیمتی شان حدود 100 تا 200 میلیون تومان است که زیاد نیست.

متراژ بیش از 150 متر:

میانگین قیمت خانه در منطقه 3 برای متراژ بالای 150 متر با توجه به قیمت های نیمه اول سال 97 به چیزی حدود 15 میلیون و هفتصد هزار تومان به ازای هر متر مربع برای خانه های نوساز و 11 میلیون و هشتصد هزار تومان برای خانه های فرسوده رسیده است. آمارها نشان می دهد حدود بیشترمعاملات مربوط به خانه هایی با متراژ بیشتر از 150 متر مربوط به خانه های 5 ساله و پیرتر است و این نشان دهنده آن است که بیشتر خانه های متراژ بالای این منطقه نوساز نیستند. میانگین قیمت هر خانه با متراژ بالای 150 متر در این منطقه حدود 2 میلیارد و 726 میلیون تومان است.

در مجموع منطقه 3 تهران بعد از منطقه یک بیشترین میانگین قیمتی به ازای هر متر مربع را در پایتخت ایران دارد. هرچند که بیشتر خانه های آن عمری بیش از 5 سال دارند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط خبرنگاران تایید و یا رد نمی گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 3100

به "ابعاد و زوایا خرید آپارتمان در منطقه 3 تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابعاد و زوایا خرید آپارتمان در منطقه 3 تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید