راز بقا بعد از زلزله!

به گزارش چاپار بلاگ، برای زنده ماندن بعد از وقوع زلزله به چه چیزهایی نیاز داریم؟

راز بقا بعد از زلزله!

بلایای طبیعی خبر نمی کند! بعد از اینکه زلزله رخ می دهد، خانه شما ویران می شود و شما در شرایط ناگوار پس از آن قرار می گیرید، شاید با خودتان آرزو می کنید که ای کاش قبلاً برای چنین اتفاقی که زمان بروز آن معلوم نیست آماده و مجهز می شدید. پس، بهتر است تدارکات لازم را ببینید و هر کدام از مواردی که به شما در این مطلب می گوییم را آماده کنید تا در مکانی امن و دم دست بگذارید که بتوانید در مواقع ضروری از آنها استفاده کنید. یادتان باشد که باتری های چراغ قوه همیشه پر باشند و مواد غذایی مانند کنسرو تاریخ مصرف داشته و منقضی نشده باشند.

آب

حداقل برای حدود یک هفته خود به مقدار مورد نیاز و به تعداد اعضای خانواده آب آشامیدنی نگه دارید؛ یعنی یک لیتر آب برای هر نفر در هر روز.

غذا و در بازکن قوطی

به مقدار یک هفته خود و خانواده تان غذاهای کنسرو شده که در قوطی های در بسته هستند ذخیره کنید. غذاهایی که بعد از باز شدن نیاز به نگهداری در یخچال را ندارند بهترین گزینه هستند. غذاهایی که لازم نیست گرم شوند هم ترجیح داده می شوند. برای استفاده از غذاهای کنسروشده نیاز به در بازکن قوطی دارید.

گاز سفری یا گریل

گریل های پروپان یا گاز سفری نیز لازم است که در مواقع قطع برق یا گاز بتوان از آنها استفاده کرد. در لوازم مورد نیاز خود، همه چیزهایی که برای روشن کردن و عمل کردن اجاق گاز لازم است را قرار دهید. گریل را فقط در فضای باز که تهویه کافی دارد روشن کنید.

لباس و پتو

هر کدام از اعضای خانواده نیاز به یک دست لباس اضافه و یک پتو دارند.

کپسول آتش نشانی

در بسته لوازم خود، حتماً یک کپسول آتش نشانی پر هم نگه دارید. کپسولی را بخرید که هر نوع آتشی را بتواند خاموش کند.

جعبه کمک های اولیه

جعبه کمک های اولیه با لوازم ضروری مانند بانداژ پانسمان و محلول ضدعفونی کننده و دیگر لوازم را نیز از قلم نیاندازید. راهنمای استفاده از وسایل موجود در جعبه کمک های اولیه و آموزش اصول ابتدایی کمک های اولیه را نیز در جعبه بگذارید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 28039

به "راز بقا بعد از زلزله!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز بقا بعد از زلزله!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید