خبرنگاران 160 میلیون دانش آموز آمریکای لاتین محروم از مدرسه در عصر کرونا

به گزارش چاپار بلاگ، تهران- خبرنگاران- در سال تحصیلی جدید در آمریکای لاتین، مثل همه نقاط دنیا، تراژدی شیوع ویروس کرونا بر فعالیت های آموزشی سایه افکنده و بیش از 160 میلیون دانش آموز و دانشجو در این منطقه نه چندان برخوردار، به ویژه در کشورهای برزیل، پرو، مکزیک و کلمبیا، نمی توانند به کلاس های درس بازگردند.

خبرنگاران 160 میلیون دانش آموز آمریکای لاتین محروم از مدرسه در عصر کرونا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، براساس گزارش سازمان آموزشی یونسکو، بیش از 160 میلیون دانش آموز در حوزه آمریکای لاتین و کارائیب برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا نمی توانند به کلاس های درس بازگردند هرچند در کشورهای پیروز درزمینه کنترل همه گیری مانند کوبا با اتخاذ تدابیر ویژه بهداشتی از همان روز شروع سال تحصیلی، درب های مدارس و دانشگاه ها به روی محصلان گگردده شده است.

طبق اطلاعات دانشگاه آمریکایی جان هاپکینز، به ویژه در بعضی از کشورهای منطقه لاتین تبار همچون برزیل، پرو، کلمبیا، مکزیک و آرژانتین که از نظر شمار بالای مبتلایان به کووید 19، جزء 10 کشور اول دنیا محسوب می شوند، برای متوقف کردن خیزش کرونا این امر ضروری قلمداد می گردد.

براساس نظر سازمان یونسکو، تعطیلی های گسترده و قرنطینه که باعث بحران بی سابقه در همه مناطق شده، در زمینه آموزش و تحصیلات نیز موجب شد که یک میلیارد و 200 میلیون دانش آموز و دانشجو در تمام مقاطع تحصیلی از حضور در کلاس های درس بازبمانند.

براساس گزارش یونسکو، بیشتر قریب به اتفاق کشورهای منطقه (29 کشور از کل 33 کشور)، پیگیری دروس را به روش های مختلف از راه دور مانند کلاس های اینترنتی، روش های آفلاین یا یادگیری ترکیبی (حضوری و نیمه حضوری) ایجاد نموده اند.

مکزیک

دولت سال جاری به دلیل همه گیری ویروس کرونا که جان بیش از 65 هزار نفر را گرفته و بالغ بر 610 هزار مورد مبتلا به کووید 19 را در این کشور ثبت نموده، مجوزی برای کلاس های حضوری صادر ننموده، درنتیجه 30 میلیون دانش آموز مکزیکی ناگزیر از راه دور آموزش خواهند دید.

از آنجا که آموزش از راه دور حتی در کشورهای توسعه یافته نیز سخت است، اتخاذ چنین روش آموزشی در کشورهایی چون مکزیک که بنا به آمار دولتی، تنها 56 درصد منازل به اینترنت دسترسی دارند، به مراتب سخت تر خواهد بود.

بنابراین اگر طبق قانون همه بچه ها مکزیکی می بایست آموزش عمومی دریافت نمایند، با توجه به امکانات و ظرفیت های کشور، دولت مکزیک بهترین روش را آموزش به وسیله امواج رادیویی دانسته است؛ چرا که حدود 93 درصد خانواده ها به تلویزیون دسترسی دارند. هرچند به گفته کارشناسان راهبرد روشنی برای کلاس ها به وسیله تلویزیون وجود ندارد.

برزیل

مدارس تعطیل هستند، اما بازگشایی آنها بستگی به هر ایالت یا استان دارد و به علت آنکه هنوز همه شرایط مشخص نیست، تاریخ ها به طور مداوم در حال تغییراست.

کلمبیا

مدارس برای آموزش حضوری تعطیل است و کلاس ها به صورت مجازی برگزار می گردد؛ اما براساس دستور ریاست جمهوری، درخصوص آموزش عالی، بازگشت به آزمایشگاه های عملی حضوری آزاد است.

پرو

مدارس تا ماه دسامبر 2020 (آذرماه) تعطیل است مگر در بعضی موارد استثنا که دوره قرنطینه را به سرانجام رسانده اند به صورت نیمه حضوری بازگشایی خواهند شد.

اوروگوئه

مدارس ابتدایی و متوسطه با حفظ پروتکل های سخت گیرانه و کاهش ساعات کلاسی، به صورت حضوری برقرار است، همچنین مواد غذایی رایگان در مدارس توزیع می گردد. نکته کلیدی برای این بازگشت حفظ فاصله فیزیکی و استفاده اجباری از ماسک می باشد.

نیکاراگوئه

در نیکاراگوئه نیز که براساس آمار تارنمای وردمترز، برخلاف ادعای سی ان ان، در پایین جدول شیوع کرونا واقع شده است، دولت تعلیق کلاس ها را در مدارس تصویب نکرد. اما با وضع تدابیر لازم، مراکز آموزشی اقدامات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین برنامه شیفت بندی را برای پیشگیری از ازدحام دانش آموزان انجام دادند.

البته انتقاداتی نیز از سوی بعضی گروه ها وجود دارد که می گویند بسیاری از والدین برای رعایت الزاماتی مانند ماسک و سایر لوازم بهداشتی، توانایی مالی ندارند.

بازگشایی مدارس در کوبا

از روز سه شنبه گذشته (یکم سپتامبر) با بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید در اغلب بخش های کوبا، اقدامات بهداشتی سازمان یافته با کنترل دقیق همه گیری در این کشور انجام شد. به ویژه در هاوانا، پایتخت کوبا که بیشترین شمار مبتلایان ثبت شده در کشور را دارد، از 31 اوت (10 شهریور) تدابیر تازه ای در راستای کاهش تردد و یاری به فاصله اجتماعی با محدود کردن ساعات کار مشاغل و فروشگاه ها و تعطیلی موسسات تجاری غیرضروری در کنار مشخص جریمه علیه متخلفان اتخاذ شده است.

وزیران حوزه آموزش کوبا، بازگشت دانش آموزان به کلاس های درس را در کنار به کارگیری تدابیر لازم برای مقابله با کووید 19، رضایت بخش خواندند.

به گفته بالاترین مقامات ارشد هاوانا، پس از سرانجام دوره 15 روزه پیش بینی شده برای این اقدامات، مجدداً با آنالیز اوضاع درباره برقراری بعضی از محدودیت ها یا حتی اتخاذ تدابیر دیگر تصمیم گیری خواهد شد.

چالش های عدم بازگشت به مدارس

در کنار نگرانی هایی که درباره سلامت محصلان و شیوع بیشتر ویروس کرونا با بازگشایی مدارس وجود دار، باید در نظر گرفت که در صورت تعطیلی آکادمی ها نیز مسائل بسیاری به وجود خواهد آمد؛ از جمله : عدم دسترسی موثر و همگانی به دنیای دیجیتال که با وجود کوشش بسیاری از دولتها برای ادامه کلاسهای آنلاین، براساس گزارش یونسکو باعث می گردد بسیاری از دانش آموزان از این روش یادگیری کنار گذاشته شوند.

مسئله دیگری که کارشناسان را نگران می نماید اقدامات حبس آمیز است که می تواند تأثیرات جدی بر سلامت روان مردم و افزایش در معرض خشونت قرار دریافت بچه ها و نوجوانان داشته باشد.

یونسکو همچنین به عواقب سوء ناشی از تعطیلی مدارس، از جمله افزایش احتمالی ترک تحصیل اشاره می نماید، زیرا پس از تعطیلات طولانی مدت و هنگامی که بحران های مالی برای خانواده ها مسائلی را به وجود آورد ممکن است بچه ها و جوانان را برای کار تحت فشار قرار می دهد و منجر به فزایش بچه ها کار گردد.

همچنین از آنجا که مدارس مراکز فعالیت های اجتماعی و تعامل انسانی است، با بسته شدن آنها، بسیاری از بچه ها و نوجوانان این ارتباط اجتماعی را که برای یادگیری و پیشرفت آنها لازم است، از دست خواهند دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 9102

به "خبرنگاران 160 میلیون دانش آموز آمریکای لاتین محروم از مدرسه در عصر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 160 میلیون دانش آموز آمریکای لاتین محروم از مدرسه در عصر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید