خبرنگاران 14 مبتلای جدید به ویروس جهش یافته کرونا در کرمانشاه شناسایی شدند

به گزارش چاپار بلاگ، کرمانشاه- خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در آزمایش های تخصصی اجرا شده 14 بیمار مبتلای دیگر به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در استان شناسایی شد.

خبرنگاران 14 مبتلای جدید به ویروس جهش یافته کرونا در کرمانشاه شناسایی شدند

به گزارش خبرنگاران، دکتر ابراهیم صبور، اضافه نمود: متاسفانه 10 نفر از ساکنان یک روستا که از نظر تقسیمات جغرافیایی جزو شهرستان صحنه بوده، اما رفت و آمد ساکنان آن بیشتر با شهرستان سنقر و کلیایی است، به ویروس جهش یافته کرونا مبتلا شده اند.

وی اضافه نمود: این افراد در یک مراسم عروسی در یکی از شهرستان های استان لرستان شرکت کرده بودند و هم اکنون تعدادی از آنان در بیمارستان بستری هستند.

وی با اشاره به پایش و بیماریابی از افرادی که با بیمار ساکن ماهشهر که به گیلانغرب سفر کرده بود در ارتباط بودند اضافه نمود: ابتدا سه نفر و امروز نیز 2 نفر دیگر بیمار مبتلا به این گونه ویروس در شهرستان گیلانغرب شناسایی شدند.

وی توضیح داد: تمام این پنج نفر به واسطه فردی که اقدام به سفر به این شهرستان کرده بود به ویروس جهش یافته مبتلا شدند.

دکتر صبور با اشاره به شناسایی 2 بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونای جهش یافته در سرپل ذهاب اضافه نمود: این 2 بیمار در یک کارخانه در استان ایلام کار می نمایند که متاسفانه اکثرا به ویروس جهش یافته مبتلا شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه از مجموع 26 بیمار مبتلا به ویروس انگلیسی در استان، 25 نفر به دنبال سفر یا پذیرش مهمان گرفتار شده اند که این امر اهمیت خودداری از سفر و دورهمی را بیشتر از گذشته نشان می دهد.

صبور در انتها گفت: از همه مردم می خواهیم برای هیچ سفری برنامه ریزی ننمایند و یا در هرگونه مراسم عزا و عروسی شرکت ننمایند تا به این ویروس کشنده گرفتار نشوند.

150 بیمار کووید 19 در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه 45 بیمار کووید 19 بستری و سرپایی در 24 ساعت گذشته شناسایی شدند، گفت: اکنون 150 نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند.

مهدی محمدی اضافه نمود: در شبانه روز گذشته 40 بیمار جدید با علایم کووید 19 در مراکز درمانی استان بستری و 25 نفر هم پس از بهبودی ترخیص شدند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه نمود: در شبانه روز گذشته یک تن براثر ابتلا به بیماری کووید 19 در استان فوت کردند و تعداد جانباختگان به هزار و 494 نفر رسید.

به گزارش خبرنگاران، تعداد بستری های بیماران کووید 19 در مراکز درمانی استان کرمانشاه در آبان ماه به هزار و 260 نفر رسید و در 24 آبان 24 فوتی داشتیم که بیشترین آمار در یک روز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز بوده است.

محمدی در ادامه اضافه نمود: شهرستان های پاوه، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب و صحنه هم اکنون در شرایط زرد قرار دارند و شهرستان های ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، کرمانشاه، گیلانغرب، جوانرود و روانسر هم آبی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 14153

به "خبرنگاران 14 مبتلای جدید به ویروس جهش یافته کرونا در کرمانشاه شناسایی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 14 مبتلای جدید به ویروس جهش یافته کرونا در کرمانشاه شناسایی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید