خبرنگاران معاون وزارت صمت: شکر و روغن مورد احتیاج قنادی های یزد تامین گردد

به گزارش چاپار بلاگ، یزد - خبرنگاران - معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) با اشاره به لزوم تامین روغن و شکر مصرفی قنادی های یزد گفت: این 2 محصول از مواد اولیه و ضروری صنف شیرینی پزی است.

خبرنگاران معاون وزارت صمت: شکر و روغن مورد احتیاج قنادی های یزد تامین گردد

به گزارش خبرنگاران، عباس تابش روز یکشنبه در بازدید از یک کارگاه فراوری شیرینی در شهر یزد اضافه نمود: فراورینمایندگان شیرینی های سنتی یزد نباید از روغن و شکر بازار آزاد استفاده نمایند و برای تامین نیازهای آنها باید چاره اندیشی گردد.

وی گفت: اگر آنها مجبور به تامین روغن و شکر از بازار آزاد شوند، قطعا بر قیمت تمام شده شیرینی برای مصرف نمایندگان اثر دارد.

تابش ادامه داد: مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد برای جلوگیری از افزایش قیمت انواع شیرینی برای تامین شکر و روغن واحدهای سنتی پز استان چاره اندیشی کند.

در واحد یادشده 15 نوع شیرینی سنتی فراوری و میزان فراوری روزانه آن حدود یک تن است.

در کارگاه های مختلف شیرینی پزی یزد انواع قطاب، باقلوا ، لوز، پشمک ، سوهان،حاجی بادام و سایر محصول در بسته بندی های مختلف فراوری و بخشی از آن در بازار استان ، مقداری به سایر استان ها و بخشی هم به خارج از کشور صادر می گردد.

یزدی ها به قناد یا همان شیرینی پز خلیفه گویند و آمار دقیقی از تعداد کارگاه های عظیم و کوچک آن در 10 شهرستان استان دردست نیست.

معاون وزارت صمت و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراوری نمایندگان امروز وارد یزد شد ،بازدید از یک واحد فراوری ماسک، کشتارگاه ، یک واحد فراوری لاستیک و نیز شرکت در کارگروه تنظیم بازار یزد از جمله برنامه های سفر یک روزه تابش است.

یزد با حدود سه هزار و 600 واحد فراوریی چهارمین استان صنعتی و از لحاظ تنوع اندیس های معدنی دومین استان معدنی کشور است و در این 2 بخش حدود 140 هزار نفر فعالیت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 13565

به "خبرنگاران معاون وزارت صمت: شکر و روغن مورد احتیاج قنادی های یزد تامین گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزارت صمت: شکر و روغن مورد احتیاج قنادی های یزد تامین گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید