خبرنگاران راه اندازی فدراسیون گردشگری در اتاق بازرگانی ایران

به گزارش چاپار بلاگ، کیش-خبرنگاران- رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران از تدوین طرحی با عنوان فدارسیون گردشگری در اتاق بازرگانی ایران با هدف خودکفایی این صنعت خبر داد.

خبرنگاران راه اندازی فدراسیون گردشگری در اتاق بازرگانی ایران

علی اکبر عبدالملکی روز شنبه با تاکید بر نقش مهم منطقه آزاد کیش در زمینه هوشمند سازی و ارتقای صنعت گردشگری در این منطقه افزود: در کمیسیون اتاق بازرگانی ایران و کمیته های دیگری که اساتید برجسته این صنعت حضور دارند، طرحی با عنوانفدراسیون گردشگریدر حال تدوین است و تلاش می کنیم صنعت گرشگری ایران را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

وی با بیان این که رویکرد بین المللی و نگاه فراتر از مرزها در صنعت گردشگری با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات و استاندارد سازی تاسیسات این حوزه راهکار موثری در جهت جایگزین گردشگری با صنعت نفت ایران است افزود: با ایجاد تعامل سازنده میان مناطق آزاد کشور از جمله منطقه آزاد کیش و فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک شاهد اقدامات موثری در این زمینه خواهیم بود.

وی با اشاره به این که صنعت گردشگری صنعتی فعال و پویا در ارزآوری و اشتغالزایی در کشور است، بر ضرورت ایجاد کمیسیون گردشگری تاکید کرد و گفت: با توجه به این که 14درصد از ارز آوری حاصل از صادرات نفت متعلق به وزارت نفت است، از این رو در راستای دست یابی به اهداف و سیاست های کلان این صنعت در قالب کمیسیون گردشگری که در دستور کار قرار گرفته است، طرح هایی در زمینه توسعه زیرساخت ها، حمل و نقل ریلی و هوایی و اتوبوس های جاده ای اجرا خواهد شد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران فعالان اقتصادی غیر دولتی را به عنوان بزرگترین مجلس بخش خصوصی در کشور بیان نمود و افزود: تحقق یافتن این امر مهم در صنعت گردشگری مستلزم مشارکت و همکاری تمام فعالان حوزه گردشگری در این زمینه است.

عبدالملکی با اشاره به اعمال محدودیت های ناشی از گسترش شیوع بیماری کرونا در تمام دنیا، احتمال تکرار محدودیت های مشابه در آینده را به دور از انتظار ندانست و خاطر نشان کرد: تشکیل صندوق حمایت از صنعت گردشگری و کسب آمادگی لازم برای وابسته نبودن به دولت، یکی از راهکارهای تاثیر گذار برای مقابله با اتفاقات غیر قابل پیش بینی شده برای رسیدن به خود کفایی و ایجاد تحول در صنعت گردشگری است.

وی مسابقات جام دنیای 2022 قطر را فرصت خوبی برای جذب مسافران به جزیره کیش، چابهار و قشم بیان نمود و گفت: با ایجاد تعامل و همکاری های موثر میان تمام دستگاه های فعال در این حوزه می توانیم حداقل 5 درصد مسافران را در روز برگزاری مسابقات جام دنیای قطر به جزیره کیش جذب کنیم.

کمیسیون گردشگری اتاق ایران دارای 34 اتاق بازرگانی مشترک میان کشورهایچین، هند، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، قطر، دبی، عمارات و کویت است که کنندگانشان اتاق بازرگانی را در صنعت گردشگری همراهی می کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 11343

به "خبرنگاران راه اندازی فدراسیون گردشگری در اتاق بازرگانی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران راه اندازی فدراسیون گردشگری در اتاق بازرگانی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید