خبرنگاران استاندار: خطر موج چهارم کرونا در آذربایجان غربی جدی است

به گزارش چاپار بلاگ، ارومیه- خبرنگاران- استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آمار ابتلا و مرگ ناشی از کووید 19 در استان با شیب ملایمی روبه افزایش است، گفت: تداوم فرایند فعلی به قرمز شدن شهرهای استان منجر خواهد شد و خطر موج چهارم کرونا در استان جدی است.

خبرنگاران استاندار: خطر موج چهارم کرونا در آذربایجان غربی جدی است

محمدمهدی شهریاری یکشنبه شب در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی اضافه نمود: فرمانداران، مدیران دستگاه های مربوطه و مردم باید خطر شروع موج چهارم کرونا را جدی بگیرند و بدون درنگ نسبت به اجرای دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت ها اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه یک سال از شناسایی نخستین مورد ابتلا به کرونا در استان می گذرد، اضافه نمود: در این مدت هم پای ستاد ملی، مدیران و گروه های مختلف کوشش های ویژه ای را انجام داده ایم که قابل تقدیر است.

استاندار آذربایجان غربی کارنامه نظام را در مدیریت بیماری کووید19 بی نظیر دانست و اظهار کرد: با وجود هجمه های سنگین تبلیغاتی دشمن و پیش بینی هایی که برای تلفات بسیار در ایران بر اثر کرونا داشتند، اما به همت یک کوشش جمعی و ستاد فرا قوه ای، ایران عملکرد شگفت انگیزی داشته است.

شهریاری ادامه داد: بسیاری از کشورهای مدعی با وجود بهره مندی از امکانات و نیروی انسانی کافی در مدیریت کرونا زمین گیر شدند در حالی که در ایران با همه محدودیت های موجود اقدامات درخور شایسته ای انجام گرفت.

وی، اقدامات دولت تدبیر و امید در اجرای طرح تحول سلامت و ساخت بیمارستان ها را از جمله دلایل مدیریت پیروز در مقابله با کرونا مطرح کرد و گفت: اگر این اقدامات صورت نمی گرفت، مسائل زیادی به ویژه در آذربایجان غربی ایجاد می شد.

وی تامین زیرساخت های ارتباطی را دیگر اقدام شاخص دولت در مدیریت بیماری کرونا برای آموزش های مجازی و کسب و کارهای اینترنتی دانست و اضافه نمود: در آذربایجان غربی سال 96، تنها 170 روستا از اینترنت پرسرعت برخوردار بودند درحالیکه امروز این آمار به بیش از 2 هزار روستا رسیده است.

استاندار آذربایجان غربی یکی از اقدامات شاخص استان در مدیریت امروز کرونا را افزایش بیمار یابی برای شناسایی سریع مبتلایان و قرنطینه افراد درگیر دانست و گفت: میزان بیماریابی در استان بیش از میانگین کشوری است.

شهریاری با اشاره به اینکه موردی از ویروس انگلیسی در استان شناسایی و گزارش نشده اس، اضافه نمود: کیت های تشخیص ویروس انگلیسی در استان مهیا شده که به شناسایی سریع مبتلایان احتمالی یاری می نماید.

وی توضیح داد: میزان استفاده از ماسک در استان به ویژه در ادارات و صنوف کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگاران، نشانه هایی مبنی بر شروع خیز چهارم کرونا در آذربایجان غربی وجود دارد و از 17 شهرستان استان هفت شهرستان نارنجی شدند.

تا به امروز بیش از 111 هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 13789

به "خبرنگاران استاندار: خطر موج چهارم کرونا در آذربایجان غربی جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: خطر موج چهارم کرونا در آذربایجان غربی جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید