حکیم: نظارت بین المللی بر انتخابات باید بدون مداخله در جزئیات یا خدشه وارد کردن به حاکمیت عراق باشد

به گزارش چاپار بلاگ، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی با اعلام حمایت از اصلاح قانون اساسی و انتخاب مستقیم استاندار توسط مردم، خواهان دورسازی بصره از منازعات سیاسی شد.

حکیم: نظارت بین المللی بر انتخابات باید بدون مداخله در جزئیات یا خدشه وارد کردن به حاکمیت عراق باشد

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی و ائتلاف عراقیون در سفر به استان بصره ضمن اشاره بر لزوم برطرف آلودگی های نفتی و مبارزه با بیابان زایی و توسعه امکانات پزشکی گفت: بصره نیازمند پروژه هایی عظیم نظیر بندر فاو، پالایشگاه بصره، کارخانه پتروشیمی، آهن و فولاد و فراوری خرما است، چرا که این پروژه ها می تواند بصره را به صندلی طبیعی خود بازگرداند و فرصت های شغلی بسیاری برای اهالی این استان فراهم کند.

حکیم با اعلام حمایت از اصلاح قانون اساسی و انتخاب مستقیم استاندار توسط مردم، خواهان دورسازی بصره از منازعات سیاسی شد و اضافه کرد: آرامش و ثبات بصره منجر به وجود آمدن دیدگاه مثبت کشور های دنیا و به دنبال آن، افزایش سرمایه گذاری و امکانات مالی می گردد.

رهبر ائتلاف عراقیون توضیح داد: ما تعویق انتخابات به دلایل فنی و لجستیک را درک می کنیم و بر پایبندی به موعد جدید بدون هیچگونه تعویقی دیگر و برگزاری انتخابات با نظارت بین المللی بدون مداخله در جزئیات یا خدشه وارد کردن به حاکمیت عراق، تاکید می کنیم.

وی با بیان اینکه انتخابات در شرایط حساس داخلی، منطقه ای و بین المللی برگزار می گردد و ما باید پیغام های اطمینان بخشی به جامعه دنیای مخابره کنیم، تاکید نمود که معادله آینده باید برخوردار از اعتدال، میانه روی و داشتن روابط گسترده با همگان باشد.

حکیم با تاکید بر برگزاری انتخابات در زمان مقرر و نقش آفرینی آگاهانه، گسترده و کارساز و هشداردهی نسبت به سلاح بی ضابطه گفت: انتخابات نیازمند امنیت انتخاباتی است و این امر به معنای آزادی رای دهنده در گزینش نامزد و گفتمانی است که بدان باور دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 13002

به "حکیم: نظارت بین المللی بر انتخابات باید بدون مداخله در جزئیات یا خدشه وارد کردن به حاکمیت عراق باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکیم: نظارت بین المللی بر انتخابات باید بدون مداخله در جزئیات یا خدشه وارد کردن به حاکمیت عراق باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید