جزئیات اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان از زبان وزیر کار

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش خبری 21 درباره جزئیات اجرای مرحله متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: مرحله دوم متناسب سازی به تایید مراجع قانونی رسید و قرار بود اجرای آن از اول 1400 باشد.

جزئیات اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان از زبان وزیر کار

وی اضافه نمود: اما شب گذشته با نمایندگان بازنشستگان تامین اجتماعی جلسه ای داشتیم و احساس کردیم که بازنشستگان علاقه مند هستند قبل از سال 1400 علی الحساب مبلغی را دریافت نمایند به همین دلیل از شب گذشته با هماهنگی بانک رفاه، واریز مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان به صورت علی الحساب به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی شروع شد.

وی با اشاره به اینکه واریز مرحله دوم متناسب سازی از نیمه شب، شب گذشته شروع شد و تا 8 شب، امشب ادامه داشت، گفت: این مبلغ به حساب 3 میلیون و 600 بازنشسته واریز شد و درواقع تمام واریزی ها 4هزار میلیارد تومان بود.

وی درخصوص اقدامات انجام شده برای اجرای مرحله دوم متناسب سازی، گفت: همکاری جدی کانون های بازنشستگی، مجلس شورای اسلامی و دولت شکل گرفت که اقدام خوبی را آفرید، که در نهایت اختصاص 90 هزار میلیارد تومان در بودجه 1400 تصویب شد.

شریعتمداری ادامه داد: به محض ابلاغ اعتبار از سوی دولت در سال 1400، متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی استمرار پیدا خواهد نمود و حقوق این گروه از بازنشستگان مشابه بازنشستگان کشوری خواهد شد.

جزئیات واریز بیمه بیکاری کرونا به حساب جاماندگان

وزیر کار درخصوص بیمه بیکاری جاماندگان، گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا مصوبه پرداخت بیمه بیکاری برای ماه های اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت 99 را تصویب کرد، افرادی که در سامانه بیمه بیکاری وزارت کار ثبت نام نموده بودند، این مقرری را دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که مقرری بیمه بیکاری کرونا را دریافت کردند 770 هزار نفر بودند، اضافه نمود: اما 5 هزار نفر که شماره حساب و یا شماره شبا اشتباه در سامانه وارد نموده بودند و با اطلاعات آنها کامل نبود، پیروز به دریافت نشدند.

شریعتمداری اضافه نمود: در نهایت اطلاعات آنها تا ماه گذشته اصلاح و تکمیل شد و لیست آنها در اختیار خزانه دولت نهاده شد و برای بعضی تا این لحظه پرداخت شده و بعضی تا روزهای آینده دریافت خواهند کرد.

منبع: خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 14350

به "جزئیات اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان از زبان وزیر کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان از زبان وزیر کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید